ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

han är bäst endå, den ponnyn...

2010-12-12 19:03:57 / 2 kommentarer ..


Ridpasset idag gick väl helt ... ja, skitdåligt ibörjan, i slutet gick det kanon!
Kan säga att han var pigg, nästan het. Alltså att han drog och låg verkligen på på bettet. vilket jag inte är van vid, han brukar ju vara lugn. Så ibörjan satt jag mest och drog :/ Sen red jag på volten och gjort skritt och trav övergångar och jpbbade med att hans kulle lyssna.  Jag vart så arg för att inget funka! Verkligen, inget funka ! Men jag satt och jobbade på med det i nästan en halv timme och gjorde enbart skritta och trav övergångar, bytte varv ngn gång och försökte göra halvhalter. Som han tillslut började lyssna på.
Men sen gick jag över i galopp, och då funkade allting igen!
Efter det var han underbar , som vanligt ;;;) När han lossnat så red jag 7-5 m volter i galopp och lite förvänd galopp.
För er som tkr att det är onödigt att rid a så små volter så kan jag säga att det är sjukt bra träning för hästen. Han har lite klena bakben och orkar inte riktigt ibland så vi har börjat hårdträna hans bakben ;)


gammal bild.
Vet att han går i fel form och att jag sitter fel. Men man ser hans snygga halsmuskler :'D

Kommentarer

Grymt fin blogg! Och jättefin häst här i inlägget =)

2010-12-13 09:04:31

Hej!

Jag har en fråga på min blogg, om bett. Du kanske skulle vilja dela med dej lite av dina kunskaper med mera i detta inlägg, skulle vara jätte snällt, då jag ska köpa bett men vet inte så mycket om alla sorters bett. Tack! / Matilda & Furre!

http://tildasfurre.blogg.se/2010/december/fraga-till-er-lasare.html

2010-12-13 15:37:15
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!