ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Back on Track - doping elr inte ?

2010-07-14 16:14:29 / 10 kommentarer ..


Back on Track effekten:

Smärtlindring
Lindrar inflammation
Minskar muskelspänning
Ökad blodcirkulation
Läkning påskyndas
-----------------------

Nu ska här diskuteras!
Alla som läser detta tkr jag ska skriva vad dom tkr ! :)

Ja tänkte skriva om B o T (Back on Track).

Ni som har NOLL koll på vad B o T är för nåt kolla:

http://www.backontrackshop.se/product.asp?product=31

http://www.backontrack-global.com/

B o T finn ju i mååånga olika storter och storlekar/ passformer osv,





ganska vanligt att man har dom hära i transporten.


och att man har en sånt här schabrak när man rider.



Sen har ja sett att De INTE är tillåtet för hundar som tävlar, utan de klassas som Doping!

Och de tkr jag är HELT FEL! BoT gör ju så att våra hästar blir mycket fräschare och bättre, det smärtlindrar ju inte på så vis att hältan går helt bort av min erfarenhet. Men dom tar ner svullnad och gallor osv. Tar bort ryggont och allt möjligt! Ska då dom hästarna som skulle kunna tävla och må bra om dom använde BoT inte få använda det och kanske få ha ont i ryggen?
alltså, BoT är ju inte smärtlindrande på det sättet att det bedövar eller så! det påskyndar läkningar och kan hålla nere svullnader osv. men om din häst är halt så döljer inte BoT det. asså att den är halt av förslitningar osv,

B o T förebygger ju faktist bara hältor och skador, inte doping enligt mej.

Alla ni som använt/använder back on track VET att det är helt suveränt. Svullnader går ner, värme går bort. Hältor kan förebyggas. Smärtlindande. Ökar läkningsprocessen mm.

MEN är de doping tkr ni ? :)
Sj tkr jag inte att de är doping utan bara bra och snällt mot hästen,
men om jag tex skulle åka till en tävling och så har min häst B o T på sej, skulle ni säga till mej att jag dopade min häst då ?
Vad tkr ni ?



Kommentarer
Anonym

Jag tkr de är doping, samma sak som om den skulle gå på kortison elr nått, och de är doping!

2010-07-14 18:28:52
Alma Karlsson

tkr som dej :)

2010-07-14 18:47:09
olivia

jag B o T på min ponny hemma och på tävling efter riter eller när han åker transport.

2010-07-14 18:56:03
Sofia

ja har samma som Olivia.

2010-07-14 23:52:54

Enligt mej så äre doping.

om coca cola och kaffe m är doping, vad är inte de då ? ;O ^^

2010-07-15 00:06:35

dumma regler, om hästen mår bra av B o T varför är det då doping ? o.O Leif har känsliga ben, han får bölder och blir uppsväld om inte vi använder B o T & kylbalsam. :)

2010-07-15 08:26:49
Frida

inte doping :)

2010-07-15 14:08:23

vet ingenting om det där, men det du sa låter ju helt rätt :)

2010-07-15 21:14:13

Merci for all the wonderful writings

2011-01-10 18:24:25

Intressant! Ja använder bot men har nyss läst att det inte ska vara bra vid hälta? Litr knasigt. Vet du nått om det?

2011-02-10 11:33:17
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!