ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

framridningsmomentet

2010-11-06 20:55:18 / 5 kommentarer ..


Att tävla är skitkul! annars skulle vi inte ha gjort de, right ? Ja menar, jag älskar att tävla. Men de ända som jag hatar med tävlingen, speciellt på hopptävlingar är framridningen! Serriöst, ni vet när man är jättenervös inför sin ritt och ska upp och hoppa räcke. Så ropar man högt och tydlig "RÄCKE", men de står iaf hästar kvar bakom räcket ?! Eller när man galopperar på spåret, ja då är de folk som skrittar på långa tygal ute mitt på spåret där man har tänkt o värma upp på! Sen kan inte folk heller höger och vänster! Ja menar, hur svårt kan de vara att hålla till höger ?
Jag tycker ärligt talat att man ska lära sej ridhusreglerna först innan man ska ut och tävla.
Som idag på framridningen var de bara en som kunde reglerna. Alla andra skrittade ute på spåret, ropade inte när dom skulle hoppa ngt hinder och blev sen då sur om man stog ivägen (?) , ingen höll till höger.
Jag var verkligen superstressad till LCn. Vi kom lite sent in på frammridningen, och han hoppade inge bra på lilla. Och de var ju inge vidare när man höll på och krocka med alla 24/7 för att de bara var jag och en till som kunde reglerna.
Ja menar inte att alla är såhär. De var ett extrem fall idag. och jag vet hur de är, var ju inte så jätteduktig på reglerna när jag red Puff på våran första tävling. Fast sen efteråt gick jag iaf hem och läste på reglerna.
Jag tycker ändå inte att de är så jobbigt att läsa ½-1 sida i TR om ridhusreglerna. de går på 10 minuter, max.



kanske inte bara jag som inte gillar framridningen ?


Kommentarer
Anonym

Usch ja! Värsta stressigt ! D:

2010-11-06 21:08:52
Anonym

Bra skrivet, jag håller med! Det känns som folk skrittar ute på spåret HELA TIDEN!

2010-11-06 22:09:05
Charlotte

Jag är alltid rädd på framhoppningen det är ett farligt ställe där allt kan hända.

2010-11-06 22:09:14

Jag känner precis lika! man blir så j*vla arg på de som inte kan reglerna om man inte kan dom borde man inte få tävla-,-. Så känner jag iaf.<3

2010-11-07 15:37:21

Ja på LB;n fast jag var sist var det fan värst! Jag red 5-4 varv innan jag fick hoppa oxern för en tjej stog ivägen precis där man skulle svänga in.

Och förut någonstarns sa jag tillslut till henne men du måste akta på dig du står i vägen, haha !

hatar speciellt GFRK's framhoppning, lerviks var lite bättre :) <3

2010-11-07 17:26:46
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!