ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Tävling dag 3

2011-08-02 12:32:00 / 0 kommentarer ..


Resultatet från söndagen.

Det hade regnat på natten så trodde att banan skulle vara plaskblöt, så hade långa gräsbrodd på honom. men banan var fin faktist och vädret var ju för underbart! 27 + och sol (dock inte lika underbart när man red).

Hopptävlade på deras gräsbana som är ENORM! Hoppade först en LC A:0/A:0/A. på framhoppningen var han fin, taggad och lagomt frammåt. Men jag ville ha honom mer tigerlik och ville att han skulle söka tag i hinderna. Men lyckades inte få fram det på framhoppningen. men inne på banan, då jäääklar! Kände inte igen min lilla dressyrfjant! Kastade sej över hindren! vart verkligen en tiger av honom och tuffade på där. jag satt bara och höll emot och försökte få honom att hoppa rätt, dock tog han saken i egna händer (hovar) ibland och hoppade av ett språng förtitidgt. men klarade allting galant , 0+0 fel och vi gick upp i ledningen! Woho!! Helt galet nöjd över denna runda. kastade mej om halsen på Smirre när vi gick i mål, han har aldrig hoppat så bra någonsin, min bästa ♥
när dom sista red åkte jag ner till en tredje placering, men jag är ändå  nöjd. min lilla dressyrponny går in och slår andra topp-hopp-ponnysar ;)

Inför LBn var jag sjukt nervös! Aldrig varit så nervös innan. Visste att om jag blir utesluten kommer vi inte få någon placering i LB-kombinationen, kommer vi runt kan vi komma placerade ... Och min jävla presentationsångest kom krypande. har legat och funderat över den här tävlingen i veckor. Och varit så orolig sen fältis, att vi skulle stanna ut oss på första hindret tex. inte blev det bättre av att mer än hälften av alla c-ponnysar blev uteslutna redan på trean som var en kombination. och mer än 90 % av dagens starter i Lbn stannade på just trean. så om jag var nervös ? Jaaa det skulle man kunna säga.
men varför behöver man vara nervös när man sitter på universums finaste ponny ?!
går in och känner hur Smirre taggar till. Får startsingnal ch rider mot första hindret. Kommer perfekt. volt tillbaka typ mot tvåan, hamnar i fel galopp (f.galopp), men Smirre är så på så jag får inte ner honom i trav så jag fortsätter i galopp, innan tvåan byter han till korsgalopp, så han river ganska kraftigt tvåan. mot trean driver jag som en tok. hade bara ett mål - och det var att jag SKA över trean! Så efter det som gick galant drog Smirre som en tok och vägrade svänga mot fyran som var 90 graders sväng åt vänster. Men får honom tillslut att vända upp mot det och då blir det ett stopp, mitt fel då jag borde ha lagt en volt. Men kommer om och då går resten av banan helt perfekt!
kom i mål med 9 fel. inte så jättebra kanske, men gud vad många det var som blev uteslutna så hamnade nog i mitten tror jag. Man kom ju placerad på 4 fel i grunden ...

och vet ni vad ? :D Jag och Smirre kom tvåa i LB-kombinationen och Joshua VANN (!) den! Helt galet! Det var endast två stycken från Gävleborg, och så kommer dom två etta och två i kombinationen och slår alla Smålänningar! Haha, In your face!!



jag har varit så glad att jag knappt kunnat sitta still haha! Överlyklig över Smirres runda i både LC och LB, och bästa var ju att LC kändes lätt och lågt, och LBn kändes inte ett dugg svårt eller högt. Utan som om vi skulle klarat det lätt. tror också att Smirre gillade att hoppa på gräsbana. Mer plats och långa sträckor mellan hindren som han får upp fart emellan. inne eller på en utebana går det så snabbt mellan alla hinder och allt går fortare där.

Jag har filmer, om någon vill se ? (:

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!