ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

tävling - Lördag

2011-08-28 18:44:40 / 3 kommentarer ..


Igår var jag och tävlade i Gnarp. Dressyr. Jättegulligt ställe mitt ute i ingenstanns typ.

Första klassen. LA:1.
Han var lite seg på framridningen. Men när jag kom in i collectingring så vart han suuuperfin! Bara satt och log och hoppades att det skulle hålla i sej tills klassen startade. Inne på banan hade jag inga större missar. Skänkelvikningarna satte vi klockrent, båda två!! Högergaloppen gick helt galet bra. Hade ingen aning om vad jag skulle få för % för domaren dömde hårt. verkligen snål på poängen. Fick 69,74% (dagens högsta btw) och vann!

Andra klassen. LA:4
Var bara d-ponnys i A4 så jag startade direkt efter prisutdelningen. Gasade på som sjutton (osmart av mej) på prisutedlningen sen hann jag skritta och göra typ 2 bakdelsvändingar utanför ridhuset innan jag skulle in igen. Inne på banan ville han ju såklart öka på varje långsida sen ;) vart lite ojämnt tempo emellanåt när han drog. Men annars gick det jättebra! Hade kvar känslan från förra klassen också. vänsterskänkelvikningen gick superbra! Först meddelade dom att jag fick 63,??%. jättebra tyckte jag då och vart jätteglad. vart lite spänning då jag startade först och det var ponnys som gått FEI som red efter mej och jag låg fortfarande som etta. hade sadlat av och allting, trodde jag skulle ha 0% chans lixom började tom att ta ut knopparna! När dom ropade upp mej som vinnare började jag hoppa om kring så glad vart jag haha! sen vart det typ jättebråttom att sadla och komma till prisutdelning.
I bilen påväg hem kollade jag i mina protokoll en gång till. Då såg jag att dom hade räknat fel på mej. På en kofficient (stavning) fick jag en 8;a (samlade förvända) men dom hade inte dubblat den. Fick alltså 8 p förlite. Så jag fick totlat 65,85%. Tänk om det hade hängt på poängen och jag hade upptäckt det när jag åkte hem. Lagomt surt det hade varit då! Nu var det inte det men aja. (tvåan hade 60-61% tror jag).

Och vet ni vad ?!?! Jag vågade, jag hade knopp i pannan på honom!! Och det gav inte otur! Nu kanske jag vågar ha det oftare. Ville ju att nya pannbandet skulle synas så jag hade det, och kanske ska ha det på DM.






jag älskar dej min fina fina ponny!
Han har bevisat det förut, och nu har han bevisat det igen - han ÄR bäst!

Kommentarer
Mathilda Medryttis

YES, ÄNGTLIGEN KNOPP I PANNAN! :D Duktiga Irma och Smirre :D

2011-08-28 19:14:03
Julia

kan du förstå att inte en människa mer än jag trodde att Smirnoff hade Kapacitet när jag köpte han!? Är så kul att om och om igen få det bevisat båda när jag haft han och nu när du har honom :)

2011-08-28 21:08:46
lina

Grattis, ni är så sjukt fina ihop!

2011-08-30 22:33:57
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!