ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Tävling - Söndag

2011-08-29 16:06:00 / 0 kommentarer ..


Igår hoppade jag ju i Hudik. en Reg LB. Han var suuuuperfin på framhoppningen! Verkligen sökte tag i hindren och jag kännde hur han ville hoppa!! Underbar känsla! :')

Inne på banan spännde han sej lite och kollade runt och var lite okoncentrerad. Ettan gick bra och tvåan lika så. Sen var det en sväng och jag kännde hur han bara stog emot mer och mer och mer. Tror ni inte att han stannar och bajsar kanske 1m innan trean ? -.-'
Kom om och då hoppar han super bra. Hoppar även fyran ganska bra och känner hur han slappnar av för det var bort från publiken. "bra" tänker jag och så slutar jag ju såklart att rida till femman. Vet inte vad jag tänkte på! Allt blev fel, han var frammåt och bjöd först på fel hinder, kollade långt framför sej, tror inte ens han såg hindret. Jag glömmde ben och kastade mej frammåt =stopp. NÄR SKA JAG SLUTA ATT TABBA MEJ PÅ TÄVLING ?! så utesluten ... Vart skitsur och hoppade om och då gick det helt perfekt. Fan vad arg jag var när jag kom ut från banan. Smirre hade hoppat bra, bortsett från att han tittade lite och var lite spänd men annars superbra! och då slappnar jag av = då slutar jag driva = då blir Smirre osäker = då blir jag osäker = stopp. Var jättebesviken första timmen, mest på mej själv för att jag klantade till det som vanligt. men tänkte lite längre och kom fram till att jag faktist var nöjd ändå. Direkt när jag ställde in honom och tog av honom tränset i boxen ställde han sej och kissade. Och kan säga en sak, om Smirre är kissnödig när man rider slår det om till error i huvudet på honom. Då blir han okoncentrerad och tjurig.
Kine såg och hon sa att jag red helt rätt och att jag inte hade kunnat göra så mycket mer.

Men aah, utesluten och ändå är jag jätteglad ? Normaaaaaalt. Kan bero på att jag är fortfarande så äckligt glad sen tävlingen i lördags. 2 dressyrvinster är roligare än 20 hoppvinster.



bild sen sm

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!