ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Alla kan göra fel

2011-07-23 18:00:00 / 1 kommentarer ..


En sak som jag är jävlit trött på att få höra är hur snäll ens häst är. menar inte i stallet osv. Utan i ridningen. Ni kommer fatta vad jag menar.

Hur ofta ser/hör man inte att någon säger "Vilken tur för dej att din ponny är snäll" när man kommer ut från banan, nolla men kanske egentligen var det ingen superritt. Dom menar att hade man suttit på en annan häst hade den stannat i det läget, du hade inte hoppat nolla och du hade inte kommit placerad.  Såna personer vill jag bara spy på. Eller hur ofta ser man inte inlägg på massvis med bloggar som skriver om "ponnyungar" som har sååååå fina ponnysar men själv kan dom inte rida, dom lägger sina ponnysar fel gång på gång men ändå hoppar dom. Visst jag kan hålla med till viss del, jag tycker inte heller om dom, men man ska inte dra alla över en kam. Att peka ut alla som gjorde en dålig runda men som ändå kom nolla pga att ponnyn ställde upp som "bortskämda ponnyungar" är dålig stil. Alla kan göra fel. Oavsett vilken nivå man är på och vilken disiplin man rider. Läste en blogg om en tjej som kämpat med sin häst i flera år. Gjort botten resultat och toppresultat. Och så kom dom hem efter en dålig runda när hon utgått i MSVA för att hon hade ett stopp, och utgick sen för att hon la sin ponny fel men ponnyn hoppade ändå. Tror ni inte att det kommer en kommentar om att hon var dålig och red helt uselt osv ? Hallå ? Hört talas om en dålig dag eller ?!

Men det jag vill komma till iaf är att jag är så jäkla glad dom gångerna Smirre räddar mej inne på banan. jag rider inte helt perfekt och jag gör misstag (även fast man inte kan tro det ibland va ? ;) ). Men fattar ni hur tacksam jag är då när SMirre räddar mej genom att hoppa ändå även fast jag la honom helt galet ? och det kallar jag inte att Smirre bara är snäll (även fast han är det också). det kallar jag ett team. Ett ekipage som har jobbat ihop sej. Som räddar varandra i alla situationer. Jag räddar och rättar till Smirre när han gör fel, han räddar och rättar till mej när jag gör fel. Då är man väl ändå tighta ? Vet att hon gjorde fel nu, men hon kommer försöka att rätta till det och göra rätt nästa gång. men då om Smirre räddar mej fast jag la honom galet är man en "ponnyunge som har massvis med fina ponnysar som är räddaren i nöden". DRA säger jag till er!

Luddig text men hoppas ni fattar vad jag menar ändå ?



Denna bild är ett bra exempel. Jag la honom helt fel, på tok för långt ifrån, ändå hoppade han. Min guldponny <3

Självklart sätter jag oss i situationer som man bara inte kan hoppa ur, och det är big mistakes. men det händer alla. Och det är i såna situationer man lär sej något!

Kommentarer

Kunde inte sagt (skrivit) det bättre själv!!

2011-07-23 22:41:17
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!