ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Hemma efter 2 långa och lyckade tävlingsdagar!

2011-07-10 18:03:19 / 3 kommentarer ..


Är så trött fasten att jag sommnade i bilen och sov 2 ½ h. Men skriver iaf om hur dessa tävlingsdagar har gått (:
Var somsagt iväg på en regional dressyr till Insjön (Dalarna)

I lördags red jag en LA:1, kändes superbra men hade lite missar, och så red jag fel en gång (2-), fick en kommentar "Mycket fina vägar!" , men eftersom att jag red fel väg kunde hon inte ge mej mer än en 6:a på vägarna i allmänna intrycket. hade fått en 8:a annars. Så då gick ju 6 värdefulla poäng bort. Men jag fick 70,53% och kom tvåa. Surt att jag missade vinsten pga den felridningen :/

Idag red jag förs Lagtävlansprogrammet för ponnyallsvenskan 03, det känndes superbra även här! Dock red jag fel igen! Och så missupfattade jag en sak också. efter en galoppserpentin trodde jag att man skulle bryta av till trav vid A. Men det var enda till F, så fick en 4:a ist för en 7:a och förlorade 6 poäng + 2 - för min felridning ... :/ Men men, hursom är jag jättejättenöjd och fick 62,??% och kom första utanför placering.

Sen ganska direkt efter Lag03 red jag en LAP:1. Han dog inne på banan, men jag är ändå nöjd. öppnor&slutor sitter ju inte helt, fast resten tycker jag gick supersuperbra! haha jag fick 57% ... Men domaren låg väldigt lågt (man kom placerad på 59%) Men jag är supernöjd, för det var ju våran debut i både Lag03 och LAP:1, och det bästa var att P1an inte känndes svår/tung. Utan vi tog oss runt den med lätthet tycker jag. Nu ska vi träna vidare på skolorna och så testar vi en P1a igen i Augusti/September.


Kommentarer
Anonym

Tycker du att det är pinsamt att få under 60 procent eller ngt eller? :p i resultat listan står det att du red på 56 procent.. ;)

2011-07-10 19:07:14
Julia

Jag är iaf sjukt stolt över er två de är bra resultat att ha från debuten :)

2011-07-10 20:11:55

Pinsamt och pinsamt ... det är ju inte så superbra procent , men huvudsaken är att jag är nöjd! :)

resultat listan står det att jag red på 56,98% = 0,02 ifrån 57, så jag avrundade det :)



Tack Julia! :D

2011-07-10 20:15:31
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!