ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Ännu en bra tävlingsdag!

2011-06-19 16:01:54 / 1 kommentarer ..


Kom dit i väääääldigt god tid. Chillade runt och kollade på framhoppningsklassen. Johanna och Wiskers vann LCn stort! Duktiga!
Sen var det dags för lag då. Gick banan, fjärde hindret var en mur. Inte så jättehög, men väldigt tittig. Och eftersom att jag inte har hoppat mur med honom tidigare vart det lite spännande (nervöst).
Jag var sist i vårat lag, och vi hade inga felrfria. Så jag visste redan att vi inte skulle gå till omhoppning eller komma placerade. Så jag ändrade min plan, bad mamma efteranmäla till LBn efter och hoppade knappt fram någonting alls. Sen vart det min tur, så jag gick in. Hoppade ettan tvåan som gick jättebra. Sen trean blåste det jättemycket så infångarna blåste omkull. Så på det blev de en väjning. Men hoppade det och vände upp på muren. Jag var helt beredd på att han skulle tveka. Men det gjorde han inte och hoppade superbra. Så då tog jag upp handen och utgick för att spara på honom. Jag är supernöjd med honom för att han hoppade den på förstta försöket! :D

Till LBn var jag jättenervös. På framhoppningen kom vi stort på nästan varje språng. Och så stannade han en eller två gånger. Och han brukar ALDRIG stanna på framhoppningarna.
och så vart det min tur igen. Gick in på banan och tänkte "herre gud, vad har jag gett mej in på?". För det var den mest maxade Lb jag hoppat. Och då var det ändå en lokal LB, när jag hoppade en Reg/nat känndes den mycket mindre ...
Men skakade av mej det och bestämmde mej för att jag inte skulle mesa. Ettan gick bra och så var det en volt tillbaka typ till tvåan. Han var inte riktigt med på noterna och trodde att vi skulle fortsätta på en volt typ så det blev en väjning/ stopp på det. Men sen efter det lyckades jag tänka bort höjden och allt gick helt perfekt. kom i mål med 4 fel. Såååååå nöjd!! Jag är superglad. Ett skitstopp som var helt och hållet mitt fel, men vi kom runt! :D
ååå vad skönt det kändes! Och jag mesade inte runt på den här banan heller utan red det bästa jag kunde för stunden. Ja jag är typ hyperglad!



bild från igår. <3

Kommentarer

Jag var 0 bara de att jag blev utesluten haha ;)<3

2011-06-19 17:10:23
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!