ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Mer stretching

2011-06-27 12:30:00 / 0 kommentarer ..


Här kommer en grej som jag fick lära mej för inte alls sålänge sen. men numera gör jag såklart det efter varje träning.

Detta stretchar bogen.

Du ställer dej som om du skulle kratcha hovarna. Lyter upp hoven och lägger en "stödhand" runt hoven. och ställ gärna dit ditt knä så att hästens ben vilar/ligger ovan på ditt lår.
sen för du bak benet väldigt försiktigt! tar bak det, inte alls långt. Så långt bak så du känner att det tar emot. Då tar du fram det, inte alls långt. men bara en liten bit efter att du känner att det har tagit emot. Sen håller du kvar där ungefär 10 sekunder i början. Gör om det några gånger tills hästen släpper efter och det blir lätt att hålla kvar benet där. Alltså kan du få göra detta sätt en gång eller kanske tom tre fyra gånger. Dock skulle jag nog inte göra det mer än max 4 gånger.



På denna bild visar jag bara hur benet ska vara, man står bäst om man står som jag gjorde på översta bilden. Dessutom är det säkrast att stå som jag gjorde på översta bilden.

kom ihåg att hästen måste vara varm i musklerna när du stretchar!

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!