ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Resultat

2011-06-18 16:36:48 / 2 kommentarer ..


Vi hade gott om tid på morgonen så jag gjorde "överslags flätor" i hans man och satte röda rosetter i manen (A) Han blev supersöt!

Aja kom dit och hade riktigt gott om tid. Chillade runt och pratade me lite folk. Sen höll dom på och bygga om banan och eftersom att det var så ngr startanden så lastade vi ur Smirre och sen gick jag banan. Ganska krånglig. Alla hinder stog så man kom mot dom i en sväng. Även som det var en "raksträcka" så var svängen böjd. Riktigt klurig faktist, och avstånden var lite udda. Krånglig, men rolig bana!
Red fram och han känndes jättemjuk. Sen började vi hoppa och när jag koncentererade mej hoppade han super! Dock blev framhoppnigen lite lång. Men men, inne på banan hoppade han fint och vi klarade grunden felfritt. Hade inte räknat med det då banan som sagt var ganska svår. Och så fort vi kom över mållinjen i grunden började jag tänka "omhoppning!!!" så gasade och svängde hur korkat som hellst mot 8:an (en bred oxer) . Så blev ett stopp på det. Hoppade om och det gick bra, en sväng mot 9:an. Tydligen en jäääääätte läskig planka med eldflammor på. Så det blev det också ett stopp på, eller han bogade ur i svängen och sa lixom "Aldrig i livet att jag hoppar det där!" . Men styrde mot det igen och då var det tydligen inte farligt alls x) Sen hoppade han resten av omhoppniingen klockrent. Kom i mål med 12 fel. Trodde att jag inte skulle ha en chans att komma placerad så vi började skritta av honom och pratade om att lasta in honom, hur vi skulle ge honom betfor. Och så kommer någon och säger att vi ligger 2:a. Haha, jätteglad blev jag då! Men bland dom sista ryttarna blev jag nerputtad till en tredjeplats. Jättekul!


Till LBn var han seg och inte alls så alert och fin som han var i LC+5. Sen inne på banan fegar jag ur och rider riktigt jävla kasst mot första hindret. (bred oxer, så inte så jättesnällt första hinder precis). Bev ett stopp på det, hoppade om det och gick bra. andra hindret gick bra. Sen tredje fegade han ur och var allmänt fjollig. Så blev ett stopp på det med. Men på de var han bara dum. Hoppade om och det och fyran gick bra. Sen skulle vi svänga och vända upp mot 5a aom stog precis brevid ett annat hinder. Och då bjuder Smirre som sjutton på det andra hindret. Så i sista stund typ lyckas jag väja bort honom och styra på 5an ist. Och då är det klart att det blev ett stopp  på de. Så jag hoppade om tvåan igen. Totalt Fail blev det i den klassen . Enda jag är nöjd med är tvåan och fyran ...

Aja, bara att ta nya tag tills imorron och få tänka på hur bra det gick i LC+5.

Jag är faktist jättenöjd med Smirre idag, kännde verkligen hur tung och trött han var i LB.Och förutom stoppet på trean (som faktist var hans fel) så försökte han iaf och gjorde sitt bästa.



Kommentarer

Riktig härlig outfit ! :D

2011-06-18 17:15:59
wwiillmmaa

Grattis! :D

2011-06-18 22:05:58
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!