ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Se upp på framhoppningen!!

2011-06-18 17:23:05 / 1 kommentarer ..


En sak som störde mej vääääldigt idag var hur folk var på framhoppningen. I LC+5 var det värst, i LB ngt lugnare.

Smirre är, kan jag börja med, väldigt skygg på framhoppningar. Om någon kommer galopperandes/travandes mot en kan han kasta sej flera meter åt sidan, eller in i väggen. Han är verkligen jätteskygg, både om dom kommer framför och bakifrån. Men värst är han frammifrån. Så idag satte jag en röd rosett i svansen på honom för att jag skulle slippa få folk upp i rumpan på smirre. Tror ni det funkade då ?

Alltså, jag HATAR verkligen framhoppningar. Värsta jag vet. Som idag på framhoppningen till LC. Folk hade 0 respekt! Dom skrittade på spåret och vissa höll till vänster. Och värsta av allt är ju att folk måste galoppera förbi än som slickat. En red t.o.m in i Smirre bakifrån. Trotts att jag hade röd rosett. Visst det var lokal och alla kännde igen Smirre där, och typ "nej men Smirnoff är väl snäll, honom gör det ingenting att jag rider nära bakifrån, även fast hon har röd rosett" . Tänk om Smirre hade börjat sparka då, den hästen hade kunnat bli ihjälsparkad för det red på exakt det området där det är som farligast. Tänk om han hade börjat sparka, eller vart lite glad och bockat lite bara ? Det är ju hur farligt som hellst. Ändå höll väl dom flesta lite mer avstånd än vanligt. Det är faktist det ända sättet att få folk och inte rida in i Smirre. Att sätta en röd rosett i svansen.

Jag vet att det är farligt på framhoppningen. Farligare och händer fler olyckor där än inne på banan. Så jag håller alltid avstånd. Alltid, oavsett om den har rosett i svansen eller inte. Så håller jag minst 5-8 m emellan den som är framför mej. Har den rosett i svansen brukar jag hålla dubbelt så långt avstånd. Jag vill inte att min häst ska bli sparkad.

Så snälla, även om du tycker du har koll och så inne på framhoppningen så tänk igenom det igen. "är jag verkligen helt urvägen nu ?"
Idag hade verkligen alla ingen koll alls och alla galopperade omkring som tokar. Jag har tänkt igenom, och visst jag tycker jag ser upp för jag vet vad som kan hända. Men det finns säkert saker jag kan förbättra också.

Imorron ska jag ha en myyyycket större och blaffigare rosett i svansen.


Kommentarer
Sara

Håller verkligen med dig! :D

2011-06-18 20:08:20
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!