ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Dagens ridpass

2011-03-30 21:41:38 / 1 kommentarer ..


Testade det nya tränset. Spände nog nosgrimman en aaaningens fölöst (kunde lika gärna ridit utan).  Han var lite trippig i skritten men lång och låg i traven. Och laddade till 1000 i galoppen. trodde väl att han skulle få köra galopprace igen haha! Gick kasst ibörjan. Han slängde ut tungan hela tiden trots att jag höll knappt i tyglarna. Han har inte gjort så sedan i julas typ :( Men Emma sjöberg red i ridhuset då och hon hjälpte mej jättemycket! Bättre ridlärare än henne går nog inte att få! Hon är superduktig! Så jag red mycket övergångar trav - galopp, galopp - trav, trav - skritt, skritt - galopp . osv. Han mjuknade och började då ta ett ärligt stöd på tyglarna och trampade under sej bra. Red lite galopp - skritt , skritt - galopp ett tag. sedan ngr enkla byten och lite förvänd galopp.
Fick aldrig upp honom ritkigt i formen utan han gick lite lågt hela passet. Men jag är nöjd. Han har ju inte tränat sedan i fredags förra veckan. Han har gått i skogen och raceat , förutom en dag då han hopptävlade. Så förståigt om han var lite ringrostig.
Rätt nöjd endå :)



Bild från idag :) Mer kommer soon.

Kommentarer
julia

Irma, kan bara tipsa dej men gör som du vill, Jag skulle inte alls rida Smirnoff utan snoken(näsremmen). Jag har prövat och kan säga att det inte fungat alls. Men han kanske har bättrat sig nu.:) Han behöver något som stänger munnen på han annars åker tungan ut, och han blir för tuggig, iaf blev han de för mej, fast han var ju en lite bäbis då också :P

2011-03-30 22:01:54
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!