ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Sadlar

2011-03-22 21:28:19 / 0 kommentarer ..


Har glömmt och berätta, men iaf igår var "sadeldoktorn" på Lervik så vi passade på och kolla upp Smirres sadlar.
Det är ju ändå väääääääldigt viktigt att sadlarna ligger rätt, om dom inte gör det kan ju hästen bygga upp muskler fel, belasta fel, få ryggproblem, få problem att röra sej tex om den ligger på bogen, förhindrad bogrörelse osv. Viktigt att man kollar upp sånt!

Han sa iaf att dressyrsadlen lågt helt perfekt. Hittade inte ett enda fel på den! Hoppsadeln var lite för vid i bommen eller ngt, men han tog bara sadeln och gick ut och kom in efter 5-10 min och så var den fixad :) 

Btw så är min dressyrsadel en Prestige. Skönaste sadeln jag suttit i! Innan har jag alltid gillat Globus, men jämfört med Prestige är globus som en träsadel ;) om ni fattar då! ;)



Och min hoppsadeln är en Morris and Nolan (M&N).
Jätteskön hoppsadel! man kommer lätt upp i den, dock så skjuter den bak mina skänklar :( För läderna eller ngt sånt har lixom sjutits bak och om jag inte tänker på det så följer mina skänklar med. Det är inte de att jag brukar sitta med mina skänklar så långt bak, i dressyrsadeln gör jag inte det, och inte när jag rider någon annan häst heller ... Synd för annnars är den lätt bland dom bästa sadlar jag haft!

(hittade inten bättre bild)


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!