ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Trött Irma som bloggar nu

2011-03-20 15:51:18 / 0 kommentarer ..


Blev verkligen helt slut efter träningen. Och ändå red vi inte intensift hela träningstiden. Då varken jag eller Smirre orkade mer.
Red först på volten för att visa att Smirre var lösgjord och fin. Red lite galopp - skritt övergångar på volten och sedan enkla byten på volten. Tyckte att Smirre var tjaffsig med bettet och fick inte ihop honom tillräkligt. Jg lät honom bli lång lång i formen :/ Så han sammlade inte ihop sej så mycket som han brukar göra. Så fick gå ut på spåret igen och rida bogen in i galopp och lägga in 8 m volter här o där. Mjuknade väl en aning men var fortfarande tjaffsig och vill inte. Se började vi rida serpentiner i galopp, förv'nd galopp och lite mer enkla byten. Och testade att göra galopp - halt - galopp - halt osv.
När vi ridit i kanske 15 var Smirre helt sjöblöt så han fick en skrittpaus och sen travade vi av. Ingen ide att fortsätta jobba när han var slut och inte skulle kunna prestera till 100. :)
När vi travade av var han rätt fin.
Gick kanske inte så jättebra, och såg säkert jättedåligt ut. Men Smirre kämpade iaf vidare med bogen in, enkla byten osv, Fast han var helt slut! Älsklingen <3 Finns nog ingen mer häst som försöker och ger allt fasten att han var så trött så han stog och sov när vi gjorde iordning honom sen. Han har ett hjärta av guld!

Bilder och film från helgen kommer nog, alldeles strax!



Idag hade vi ljusblått på oss ;)

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!