ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Blev ett dressyrpass

2011-05-18 21:11:46 / 0 kommentarer ..


Tänkte först rida på utebanan, men dom hade nyss vattnat och harvat den så det var på tok för djupt så jag red i parken ist. Det är en liten gräsplätt där man kan rida. Ungefär 20X20 m ^^
Ibörjn var han väldigt pigg och bet sej fast i innertygel. Kom inte på något sätt för att få honom och ta stöd på ytter. Ställde utåt och liknande. Men det funka inte så bra som jag hade hoppts. Så istället för det började jag vända upp i mitten och flytta skänkelvikning ut till "spåret" där jag fattade galopp, bröt av till trav när jag kom till samma ställe igen and so on. Då blev han skitfin och gjorde riktigt snygga fattningar!

Gav honom en liten skrittpaus innan jag började jobba galoppen , red på en volt. (var knappt en volt, en väldigt oval volt isf, typ 10X20 ^^) Och på mitten av volten gjorde jag ett enkelt byte. Efter en stund fattade han nästan själv vad jag höll på med så när jag vände upp i mitten började han självmant att sammla sej så mycket han kunde så jag behövde bara sitta till och så gick han ner i skritt. Finaste hästen då <3


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!