ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Floppar ?

2011-05-23 22:14:51 / 1 kommentarer ..


Tänkte om jag skulle börja skriva om floppar och lite annorlunda/pinsamma jag gjort inom ridsporten. På en träning eller tävling, uteritt och i stallet etc ? Haha, jag har ju gjort minst tusen så klantig som jag är! Tänkte att det kanske skulle vara lite roligt all läsa om ?

En flopp jag gjort, var när jag tänkte longera Puff. Var på utebanan i Hille som inte är såjättestor, 20X40. Började longera Puff och han var ganska pigg. försökte stick osv som vanligt. Sen när jag fattade galopp bara drog han utåt i volten så longerlinan lossnade (undra om den inte gick sönder oxå...) och han började bralla runt på ridbanan som en tok. Tränset lossnade efter en stund tror jag och jag fick inte stopp på han heller. Så ja, han sprang säkert runt mej när jag försökte stanna honom i 5-10 minuter. och såklart lekte han med mej. stannade i ett hörn och stog stilla och så när jag kom för nära stack han igen och började galoppera runt. Höll på sådär så jag undrade om jag skulle ringa mamma för jag fick ju inte tag på min ponny ...
Sjöblöt av svett var han när han slutade. Och ridbanan låg ju ganska synlig från två vägar. Stallet låg i en korsning. Så från båda vägar ser man flera familjer som stannat och kollat på när jag sprungit runt och försökt fånga min ponny. Alla står och glor/stirrar och dom stog där säkerligen under hela uppvisningen. Lagomt kul är det när dom ropar "Hur går det, Har du fått tag på honom än ?!" 



Han kunde busa till ordentlig Puff, när han ville ;)
Haha, jag skrattar åt det nu. Kan inte säga att jag gjorde det då ... x)

Kommentarer
Lovisa

Haha, fortsätt med "floppar" :D

2011-05-24 12:05:41
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!