ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Första gången jag såg Smirre & Provridningen DEL 2

2011-05-28 15:00:00 / 0 kommentarer ..


börjar där jag avslutade förra gången.  Läs första inlägget --> http://irama.blogg.se/2011/may/forsta-gangen-jag-sag-smirre.html

Vi lastade som sagt Smirre och så åkte vi till ett ridhus som låg 5 minuter bort. Där vi lstade ur honom. han var väldigt taggad och stog och tuggade som sjutton på bettet. Ägaren satt upp på Smirre och började visa upp honom. Som sagt så var jag helt förälskad i honom. Han gick superfint med ägaren och blev då nervös för att jag , ja ni vet hur man blir. Man är rädd att det ska gå hur dåligt som hellst med en. Ägaren visade iaf upp dressyren, gjorde skänkelvikningar, galoppserpentiner osv. Och allt såg perfekt ut.

Så fick jag då sitta upp. Var van med Puff så det kändes som om man satt väldigt högt upp x) Och Puff var ju über känslig, ville man att han skulle gå bra var man tvungen att tänka att tyglarna var en tunn sytråd och man fick knappt ta i tygeln. Och ville ju verkligen inte förstöra Smirres mun utifall han var känslig. Så ja ... Det gick väl som det gick ... i traven red jag på iprincip långa tyglar och han lusade runt med mej på volten. Kan inte säga att det såg bra ut xD men jag var kär <3 Så testade jag på att fatta galopp, och kortade upp tyglarna en aning. Han böjde på nacken och jag nöjde mej med det. Nu fattar jag såklart att han ljög stort och bara böjde på nacken. Jag hade inga bakben eller rygg med alls.

testade lite olika saker som gick ... ja inte så bra kanske. men jag var nöjd.

bild från provridningen :


Sen bytte vi sadel till hoppsadeln och så satt hans ägare upp igen och vi satte fram ett hinder. såg bra ut och han hoppade ju super. Sen fick jag sitta upp. Och , kom jag rätt en gång av 15 ? xD vi kom för långt ifrån och kom för nära. eller ibörjan kom vi hyffsat rätt och så höjde vi upp till 80-90 kanske och då började vi komma fel , fel och fel. Så sänkte vi till 50 och vi kom fel. Men han var säkert trött. Jamenar, han hade gått dressyr med både mej och Julia (hans ägare) och sedan hoppat med oss båda.

Bild från hoppningen : ja ni ser ju att vi kom fel x)


Efter att vi ridit klart skrittade vi av honom ute på en väg. Jättetrevligt var det!


Efter att vi var klara i stallet med honom åkte vi hem till Julia och pratade om Smirre. Kollade i hans resultat osv. Och så åkte vi hem. Vi ville inte bestämma direkt oss för han var ju bland dom första vi kollade på. Vi åkte och kollade på jättemånga andra hästar som lät jättebra i annonsen, men som var rena mardrömmen när man kom fram.
Ngr exempel :

*i annonsen stog det att han aldrig varit skadad och inte har ngt fel alls nu. När man kom fram var han sval och fin i ena hoven och jättevarm i andra, när han kom in från hagen. Och alldeles fullt med mugg på alla fyra ...

*"väldigt känslig för skänkel och hand, svarar bra för alla hjälper" ja när vi kommer fram får knappt ögarna upp hästen i galopp, och jag fick inte upp den i galopp alls ...

* "jättesnäll att rida ut på" , ja när vi testar att rida ut så skenar nästan hästen med mej och lärde ha en 100 m bromssträcka efter en kort trav ...

Träffade såklart väldigt många fina hästar som jag blev förtjust i , men min kommentar i bilen var alltid densamma " Visst var den fin, men inte som Smirnoff". Så vi kom överrens om att Smirre var den klart bästa hittils, och ringde för att åka och provrida honom igen .

Vilket ni får läsa om i nästa del ;)

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!