ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Hoppträning

2011-05-12 20:37:08 / 0 kommentarer ..


Han var superfin! red fram och red lite förvänd galopp, bogen in, på volten, sammlad trav osv. Superfin var han, specielt vissa stunder i galoppen. Jääääklar så fin han var <3
Red lite bommar och hade ett visst antal galoppsprång emellan.
Hoppade fram och han kändes super. Hoppade sen en bana på LB/LB+5 höjd ungefär. Alla avstånd stämmde bra och hade ett flyt hela tiden. Sen var det en linje med oxer och han trängde i den kurvan och tog inte innerskänkeln. Såg att jag skulle komma helt fel och då gjorde jag en klassiskt Irma sak (som jag trodde jag tränat bort då jag inte gjort det på ett år). Jag släppte allt och bara gasade mot hindret. Alltså fram med händerna och över kroppen och bara gasade mot hindret. Kom helt åt skogen fel så Smirre la in en tvärnit, som tur var, annars hade vi nog kracshat. Aja, kom om på den igen och det gick väl bra, han hoppade lite tidigt för han var så försiktig så fick ett kråkhopp. Fick komma på den linjen igen och då stämmde allt superbra!

Måste lära mej att när jag ser att vi kommer fel att jag inte ska få panik och släppa allt och bara gasa på mot hindret. Utan måste lära mej att vänta ut hindret och låta Smirre fixa det själv. Vill hjälpa till med allt i både hopptning och dressyr och kan inte "lämmna" hästen utan måste hjälpa den så den får en 110% ärlig chans. Ibland hjälper jag till och försöker göra hästens jobb så blir det fel. måste sluta med sånt :/

Överlag är jag supernöjd med träningen då Smirre var på topp. En enda ryttarmiss vart det ju så okej endå ;)


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!