ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Så duktig ponny jag har!

2011-05-31 20:53:45 / 0 kommentarer ..


Kom dit i stallet och mamma mockade (Taaaaack) medans jag gick (heum, sprang ner är väl rätt ord ..) ner för att hämta Smirre i hagen. Stog längst bort i hagen med Henke och Naldo tror jag. och så ropar jag på honom, fast han är inte en sån som kommer. Han tittar upp när man ropar och går typ 3 steg och sen står han och kollar när man går mot honom. Men idag fattade han faktist galopp och kom galopperandes mot mej. Antar att det var för flugorna, men äsch, det behöver vi inte lossas om ;)
Iaf så vart jag jätteglad och börjar gå han tillmötes, och när han nästan är framme vid mej kommer Henke och jagar bort honom ...

Aja, när jag fick u honom och sadlat och så skrittade jag iväg. Var rättså varmt och alla sa att solen riktigt gassade på på utebanan så jag bestämmde mej för att trimma honom inne i ridhuset. Där inne var det lite trångt för det var lektion å andra sidan och en massa sidbyte and so on. Men när det var klart började jag trava fram honom ordentligt. Var jättefin långa stunder , men ibland blev han så pigg så han drog iväg ;P men han har vilat (vila=skritta) i 5 dagar nu så förstår honom.
Jobbade ett tag på övergånger, skritt och trav och ngn halt därimellan. La in skritt, trav, galopp,trav osv sen.
Han mjuknade betydligt och blev fin att rida.

Gav honom en skrittpaus och sen satt jag ner i traven och började vända u å kvartslinjen och först bara rakrikita honom och sedan flytta mjukt ut till väggen i skänkelvikning. Han brukar ha lite svårt för skänkelvikningar för att han blir sänd och trippar och tappar takten. Det har tagit sin tid men vi har inte pressat honom alls så nu sitter dom klockrent! :D Iaf så tycker jag att dom känns 100 gånger bättre nu än vad dom gjorde i Februari lixom.
Så gjorde ngr skänkelvikningar i båda varv in från väggen och ut och tvärt om. Allt satt jättebra så jag avsluta när det känndes som bäst.


Supernöjd med passet! Hehe nu blev det en roman igen, men jag var riktigt skrivsugen ;)

På den här filmen ser man väldigt tydligt att han tappar takten och börjar trippa fram istället för att korsa och ta för sej. Dett var i februari, första tävlingen efter vårat upehåll.



Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!