ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Tävling!

2011-05-15 18:47:02 / 1 kommentarer ..


Åå är jättenöjd med dagen! :D

Kom dit i god tid, var lagomt mkt regn och 7 +. Kul! Träffa alla osv. Gick banan, lite konstig men ganska rolig.
Red fram och han kändes superfin! Startade sist i laget, gick in och han kändes superbra! Kom stort på ett hinder tror jag annars är jag supernöjd med banan. Han kändes fräsch och pigg. Och kom runt med 0 fel. Klassen var en LC.
Tyvärr kom inte vårat lag till omhoppning, men vårat andra lag (GRS lag 2) kom till omhoppning och gjorde det igen! VINST! Grattis tjejer, så nu leder GRS Div II. Grymma är vi <3

Eftersom att han känndes så fin i LCn och det var ju inte många språng iomed att vi inte gick till omhoppning så anmälde vi till LBn iaf.

var jättengr startande så mamma och Mathilda lastade ur honom medans jag gick banan. Efter det satt jag upp och så skulle klassen starta. Men så funkade inte ljudet så det dröjde typ 10 minuter extra innan klasssen startade, och sen när dom skulle höja mellan Kat B och C så tog det jättelång tid och allt gick segt. Så han fick en riktigt lång framhoppning. Dessutom var underlaget jättelöst efter oxern på framhoppningen så jag vågade inte hoppa oxern.

Så vart det min tur och jag gick in. Han var rätt trött och nu var underlaget jättetungt :/ Gick iaf superbra fram till kombinationen (hinder nr 7). Kombinationen ståg parallelt med framhoppningen. Alltså räcket på framhoppningen låg brevid kombinationen på banan. Så när jag är ca ett galoppsprång ifrån Ahindret är det en ponny som vägrar på framhoppningen på räcket och hon åker av med värsta braket. Kraschar in i hindret och ponny drar av sej tränset och kastar sej iväg. Bra lixom! (Y) Så över A hindret kastar sej Smirre åt sidan (fattar man ju, kan inte klandra honom...) såååå jag åker av ...
Så blev Utesluten i LBn.
Lite surt är det ju men är supernöjd iaf! Smirre skötte sej super och var positiv hela tiden, så jag kan inte vara annat än nöjd!

åå nu blev det en roman igen :/

Bilder och film kommer strax!



älskling <3

Kommentarer
Emelie A

Vilken otur! Huvudsaken är att man är nöjd, och det var väl din debut i LB ? :) Om han gick bra hela banan fram till det dära så är ju LB inga problem eller ? :)

2011-05-15 20:38:58
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!