ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Underbart!

2011-05-16 21:16:46 / 0 kommentarer ..


Som jag hade hoppats så slutade det att regna när jag kom ner till stallet och blev skinande sol. Väldigt bra att det regna btw, för underlaget var helt perfekt där jag red.

Efter att jag mockat osv tog jag in honom och borstade av honom lite snabbt. inte för att han var så smutsig meen (han har haft täcke på sej idag). Tränsa honom och red ut barbacka. Red våran vanliga gammla runda. Gillar den för den är om man bara skrittar ca 1 h och 20 min. Om man ska galoppera och trava finns det ngr stigar längs vägen som man kan rida in på så är man ute i kanske 1,5 / 2 h ^^

Iaf så skrittade jag ut och Smirre var piggelin! Skirttade för bi ett dike (som var 2 dm brett ... ? ) Gick fram mot det och ville få över honom. Men mesig som han är var han tvungen att kontrollera det MÅNGA gånger om det verkligen gick att hoppa. Haha, fjolliga ponny <3

När vi nästan var hemma red jag in på en äng och tänkte att jag lika gärna kunde hoppa över det diket som låg där oxå. Det är ju betydligt bredre än det vi hoppade tidigare och i det här fanns det även pyttelite vatten, som var sååååå farligt ;)Men efter lite övertalning hoppade han över det stillastående. Han fick massor med beröm och klappar och då blev han jättemodig så nästa gång jag styrde på det gick han självmant upp i trav och hoppade över det och efter vart han så stolt så då blev det väl lite rodeo. Länge sedan han bockade sådär haha. Klappade honom och så nästagång jag hoppade det gick det super och fick till ett jättebra språng. med såklart massa bockningar efter hehe (;
Skrittade sedan hem och nu är jag hemma och ska plugga!


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!