ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Vad ska man säga ... ?

2011-05-21 15:09:51 / 1 kommentarer ..


Haha, det gick verkligen inte bra idag på tävlingen xD

kom dit i tid och gick banan. Ganska lång men inte svår. Har tränat på betydligt svårare. Dock var det ganska maxat. Lastade ur och började rida fram. han var superfin och svarade bra bakåt och frammåt, flyttade sej lätt för skänkeln. Började hoppa och han kom super på varje hinder. Lätt bästa framridningen jag gjort på honom. Allt stämmde då!
Men så kom jag in på banan och skulle vänta på min tur. Visade honom några hinder och så fick jag startsignal.

Satte framt mot ettan som gick bra, kom inte ngt stor kanske. 
Tvåan gick bra,
trean kom vi bra på men fick ett stopp. Ingen aning om varför, Vi kom kanske in ngt stort och han ville kanske inte ta så mkt. men vände omoch hoppade det igen. 
nr 4 , en kombination. Känndes som om han skulle stanna vilket han säkert skulle gjort om jag inte tryckt i med skänklarna. Hoppade A hindret i trav och landade i världens sämsta galopp. Det skulle vara 2 glpsprång emellan, tror jag red de på typ 3 ½ hehe. Efter kombinationen segade han till totalt och när vi skulle hoppa 5:an (en trippel) tog det stopp. Och därmed blev vi uteslutna. Vände om igen för att komma över det och blev då ett till stopp. Vet inte varför han stannade på trippeln heller , då kom vi faktist in helt perfekt båda gångerna. Tror han stannade för att han blev försiktig efter kombinationen, för om han kommer in fel på ngt hinder (som i kombinationen) blir han så mesig.

Klassen  var Regional LB.
Så synd, för han hoppade ju klockrent på framhoppningen.
Haha, totalt fail, hade ett mål och det var att komma runt. Inte ens det klarade vi ...
Blir lugnt med hoppning ett tag frammåt för jag ska ju åka bort, kanske är bra så han blir taggad igen på att hoppa. Han brukar ju "söka" efter hindren , men när vi kom in på banan var han helt ointresserad.


Kommentarer
Julia

De va väl helt enkelt inte hans dag, Jag tror han vill ut på dressyrbanorna o visa upp sig jag :P



Sen känner jag igen att han blir feg i kombinationerna, de är bara o träna på så kommer de funka fint sen :) Han är ju inte jätte rutinerad än!

2011-05-21 15:18:35
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!