ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Hopptränat idag!

2011-10-02 18:09:13 / 0 kommentarer ..


Kollade på hemsidan igår och såg att det fanns platser kvar för Helena Perssonträningen på söndagen. Så frågade Leif på kvällen om jag fick vara med, jag fick vara med en gång i vintras och tyckte att hon var riktigt bra då och vi behöver hoppa igång eftersom att det är tävling om en månad och han inte hoppat på 3 veckor nu ;)

Värmde iaf upp och han var superfin, sen trimmade vi över lite bommar och började hoppa över först en bom och sen en oxer som höjdes hela tiden. Han hoppade superbra på den!
Sen hoppade vi en bana , hade honom dåligt igång till ettan och red inte riktigt så det stannade han på, men kom om och sen hoppade han banan klockrent! Avslutade med att hoppa en linje, oxer till kombination av två räcken och så tre långa glpsprång till en oxer igen. Hon sa när jag kom mot den linjen att det kommer bli lite långt så jag behövde rida på lite. Då gasade jag ist och lät honom bli lång så han hoppade lite snett och kom dåligt på båda oxrarna. Men sen kom jag om och hade bättre snurr på honom. Han sög tag i hinderna och hade inga problem alls att räcka. Är så nöjd som man bara kan bli med den sista linjen!!
Vi hoppade inge direkta höjder idag, men det var verkligen inte lågt heller. Superponnyn <3

När jag pratade med Helena efteråt sa hon att Smirre var en lydig ponny som var verkligen noggran när han hoppade, han hade med sen alla ben och rygg hela tiden under sprången vilket var bra, men att jag behöver få honom lite kvickare. Han ska fortsätta med att vara så noggran för det var inte många hästar som hoppade så "omsorgsfullt" (uttryckte hon det) som ha gjorde, men att han behövde lite mer energi och inte slöa till.


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!