ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Tävling!

2011-10-01 21:02:37 / 3 kommentarer ..


Idag åkte vi iväg och tävlade. Eliten gick även då (i andra klassen) så alla hästar som skulle gå eliten var ju där och red i dom klasserna jag red. så redan på ditvägen sa jag till mamma att om jag inte kommer sista ska jag fira!

I första klassen Reg Lagtävlansprogrammet-03
Han var suuuperfin på framridningen! Inne på banan gjorde jag först en grov tabbe, i travökningen stressade jag honom så han föll in i galopp och var stressad. sen red jag fel (A) och så stannade han upp på medelinjen efter volterna för att jag tog en för stor halvhalt, vart ngt skrittsteg. Han dog även och jag var sur när jag kom ut för jag trodde att jag skulle få typ 4:a på frammåtbjudningen, men jag måste ha drivit jäkligt bra för det syntes då inte på filmen att han var seg!
Hur som så vart den 67,43% och vi la oss först på en andra plats. Fattade först inte hur vi lyckades då det var ponnysar som gått SM, EM osv med! blev dock snabbt nerputtade till en fjärdeplats, och låg där hela långa klassen fram till sista ryttaren red och så gick hon såklart om oss så vi blev femma och första utanför placering. Lagomt surt!! men jag var ändå jätteglad, trodde inte att jag skulle ha en chans mot alla som var med.

Sen visade det sej att vi kom med i andra klassen trotts att vi stod sist på reservlistan.
Så vi red alltså en till klass. Reg LAP:1
På framridningen och collectinring var han ganska fin. Men märktes att han var trött. Så inne på banan gick det helt okej bara. Öppnorna och slutorna var nog bland det sämsta vi någonsin gjort. i längningarna mesade jag och vågade inte skjuta på pga att jag inte villa få galoppinslag, så dom vart lite lama. Han hade inte riktigt "gnistan" i den här klassen, han var trött helt enkelt!
Av domare H fick vi 59% av domare C fick vi 55% och av domare M fick vi 57%. I snitt 56%
Trodde först att vi skulle få högre, men dom sakerna som det var dubbelt på missade vi och så saknade han ju "det där" i den här klassen.

Jag är iaf jättenöjd med honom idag. Och framförallt är jag så stolt över honom! Han är inte så långt ifrån dom andra och iförsta klassen där han var fin men vi hade ändå några missar, så slår han massa elitponnysar!





Puss kan han hihi ;)



Kommentarer
Julia

Såg resultatlistan, stolt jag blev när jag såg att de hade gått så bra i lag 03. Riktigt sjukt bra i den konkurensen igår. Bara att träna vidare på skolor ju:)

2011-10-02 13:01:14
Anonym

film? :)

2011-10-02 16:41:26

sv: Ja kommer sen när jag fått tillbaka min datorn, kan inte lägga in filmer till mammas. Men då kommer film från den här helgen och filmerna från förra helgen :)

2011-10-02 18:20:11
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!