ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

jag lovar - INGEN kan ha snällare häst än mej!

2011-09-01 22:31:00 / 4 kommentarer ..


Hoppträning idag då.
Uppvärmningen gick skitbra, han var superfin!
Så skulle vi börja hoppa fram, diagonalt över ridbanan. Först en bom och sen 5 glpsprång fram till en oxer. fick till hyffsade språng första 3 hoppen, sen höjde dom det. skulle hoppa en gång till. Taggade igång honom, kännde hur han bjöd på hindret. Flyger över - helt perfekt! Sjukt vilket språng vi fick till. Han tar 1 ½ steg efter hindret innan han snubblar på sina boots och fastnar. Slår över i världens kullerbytta och rullar över mej. vet inte vad som hände, hörde bara Leif ropa "PERFEKT!" när vi kom mot och var över hindret. nästa sekund ser jag Smirre med nosen i backen och nästa sekund ligger han över mej. Vi hade lixom åkt åt sidan, han rullade först över mina ben (jag kännde det inte ens, var så chokad, men såg). Sen låg han på rygg och sprattlade och jag låg vid hans bakben, han försökte resa sej upp och då fick jag en spark utav ett av hans bakben. Sen kännde han att jag låg där. Och vad gör inte universums absolut finaste ponny på hela hela jorden ? Jo han rullar tillbaka och vet på något sätt att han gör illa mej så han låter bli att försöka ställa sej upp, så jag hinner kravla mej undan precis innan han reser sej upp igen. helt sjukt! Bättre ponny finns inte, här går han omkull och ligger på rygg och krachade , men det han tänker på är att han inte ska skada mej.

Var så himmla chokad och så jäkla rädd, sjukt rädd, aldrig kännt mej sådär rädd förut - för Smirres skull alltså.
Ställde mej upp direkt och sprang fram till Smirre. Gott folk, ta inte efter mej, man ska ligga kvar och känna efter om man brytit nacken eller dylikt.
Var riktigt läskigt faktist. Det var en mamma som vände sej bort tom efter att hon såg att jag fick sparken, för hon trodde jag bröt nacken. Är lite blåslagen bara och ont i vänsterarm nått som in i ****** , men vaddå änglavakt ?
Kollade igenom Smirre, var flera som kom fram och kollade till oss. Borstade av allt grus (seriöst, vi hade nog halva ridbanans grus på oss, alltid roligt att rammla i blöt sand...). sadeln var rejält repig, min väst är åt skogen osv. Men men, satt upp igen, kollade om han var halt. sen styrde vi på på oxern igen. han var lite försiktig men tog i och hoppade ändå. Världens bästa! <3

sen gick resten av träningen helt super. Hoppade i slutet en bana som låg på 100-110. känndes inge läskigt alls. trodde att Smirre skulle ha blivit rädd, men tvärt om så gick det bara bättre efter våran omkullridning. han vart mer nogrann. han kopplade iaf inte ihop det med hinder - som tur är.

Btw, är det någon som vill ha ett par boots ? Jag skänker bort dom, vill aldrig se dom igen. Tänker aldrig i hela mitt liv hoppa med ett bar boots igen, aldrig!



Universums allra finaste ponny man kan hitta <3 hade det varit någon annan häst hade jag inte klarat mej lika bra, hade legat inne på akuten nu om det hade varit någon annan.

Du är en på miljonen

Kommentarer

hej, knäppte du kort i huddik? :)

2011-09-02 09:48:15
Julia

Usch då !!! Tur ni klarade er bra, och att Smirnoff eller du inte blev rädda, Jäklar vilken underbar liten kille han är, jag tror ibland att han själv ser sig själv som en människa eller något, för han beter sig så :P Synd med Sadeln, haha min älsklingshoppsadel :P men de går att köpa nytt, de gör inte du och noffi! :)

2011-09-02 15:37:52

uuusch de lät inte skoj!

men vad bra att båda klara sig utan större skador..

och ta vara på din underbara ponny, för de hade nog inte varit många hästar som brytt sig om ryttaren i den situationen.. ♥

2011-09-05 15:22:56

uuusch de lät inte skoj!

men vad bra att båda klara sig utan större skador..

och ta vara på din underbara ponny, för de hade nog inte varit många hästar som brytt sig om ryttaren i den situationen.. ♥

2011-09-05 15:23:14
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!