ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

tävling idag

2011-09-04 20:53:37 / 0 kommentarer ..


Inte turen på min sida idag kan jag säga!

När vi kom dit fick vi höra av jättemånga att underlaget var kasst (det gick ute). Men så sa dom att dom skulle flytta in när vi kom för att startanmäla. Då sa dom att starttiden kommer att flyttas fram ungefär en timme. Gott om tid alltså tyckte vi. så vi satte oss och åt lunch. Sen när dom nya starttiderna kom ut hade dom inte alls flyttat fram en timme. utan 20 minuter!! Så ja, där stog vi , långt ifrån transporten och skulle rida om 30 minuter ...
Stressade som ***. Omänskligt att hinna lasta ur, sadla, tränsa + linda. skritta fram 20 minuter och sen hinna få honom lösgjord. Iaf:

Regional LA:3.
Gick helt kasst. Jag hann inte få honom eftergiven och var asstressad på framridningen så jag drog bara ihop honom i formen. Krullade upp honom i nacken och han jobbade med 0% bakben och rygg. Dessutom kunde jag inte programmet alls. Läste igenom det en gång igårkväll vid halv 1. så jag tvekade jättemycket på linjer och visste inte vart på diagonalerna jag skulle sikta osv. Fick 2- för jag kom ut en bokstav förtidigt på en diagonal. vart jätteförvånad när jag fick höra resultatet. Fick 60,??% och var inte många poäng ifrån en placering. trodde jag skulle ligga runt 50 med tanke på hur det såg ut och kändes.

andra klassen. Regional LA:4 (DM för Gävleborg)
Han var såååååå mycket finare den här klassen. gick riktigt bra på framridningen. hans tog stöd på bettet och jobbade super med bakkärran och fick med sej ryggen jättebra. Inne på banan var han fin, kunde önskat lite mer frammåtbjudning kanske annars var han jättefin! I sista uppridningen fattade han fel galopp, annars inga missar alls. vill ni ens höra resultatet ... ? 58%. Hon dömde jättekonstigt. Hästar som gick uppkrullade och med en hög nacke men med 0% bakbensaktivitet dömde hon upp. Men hästarna som smirre (och många fler som kom lägre ner i resultatlistan) gillade hon inte för dom gick med lite lägre nacke med dom jobbade iaf med bakbenen och ryggen ?
Aja, försöker tänka bort resultatet, jag är nöjd med ponnyns insats!



jag vet iaf att du kan, du är bäst <3 världens bästa!

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!