ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Dag 1 - Presentera mig och min häst

2011-01-20 19:14:31 / 3 kommentarer ..


Jag börjar väl med Smirre ¨då ^^

Enets Smirnoff som han egentligen heter är en snart 8 årig (fyller i maj) d-ponny valack, 145,5 cm.
Han är mbrun med 11 vita hårstrån i pannan + vit kronrand på vä bak tror jag att de är ^^
I stallet är han supersnäll verkligen. Jag har ju ioförsej bara haft honom i ett ½ år , men under hela våran tid har jag nog aldrig sätt honom lägga ens ett öra bakåt. Han är jättesnäll! Man kan göra allt med honom i stallet!
Han är väldigt lättmockad oxå ^^ I dressyren är det lite olika beroende på vilket humör han är påå/vilket humör jag är på ;) Vissa dagar är han som en dröm att rida. Och ibland (inte ofta) Kan han bara gå emot och vägra, så då tar de väl 40 min att lirka med honom, men sen är han som vanligt :D Han är oxå väldigt olika i hur pigg han är. Vissa dagar känns de som om jag inte gör annat än bara skänklar på honom, och så ibland får jag knappt nudda honom med skänkeln för då skjuts han iväg x) Men om jag ska beskriva hur han är oftast så är han lite lat för skänkeln så ibland får man dunka i den för att han ska lyssna bra sen. Han är mjuk i munnen och söker gärna stöd. Han är ilband precis ibörjan av passet "låst" i bogen så då kan han bli lite "stolpig" i sina röselser med frambenen. Men de är bara att man lösgör honom för då kmr han loss i sina rörelser och då jäklar vilka steg han kan få till ;) Han är rutinerad i dressyren oxå och kan alla skolor mer eller mindre :)
De bästa med han är väl att han är så positiv till allt arbete, han försöker verkligen göra sitt bästa, alltid!
Men om jag ska vara ärlig har jag aldrig ridit en häst som är så rolig att rida som han! Det känns verkligen när man rider han att de är kul.
I hoppningen är han inte lika rutinerad som i dressyren dock. Han är lite osäker på avstånd/taxera osv. Men när han väl hoppar så då jäklar hoppar han oxå! Han är ingen mes inte. Skulle jag rida mot ett 150 hinder så nog skulle han försöka alltid. Han vill verkligen göra allt jag ber honom.
När man rider ute är han väldigt pigg. Bockar är något han mer än gärna gör i skogen. Om man tar "busgalopper" på honom bockar han alltid x) Men oftast är de mes bockningar, såna han gör för att de är kul.
Ngn gång har han bockat som en rodeo, (hehe en gång flög jag av 2 ggr , och var nära en 3:dje gång när vi var ute och red 8D ) men de är oxå för att han är glad.

Han är förövrigt väldigt snygg. På varend tävling vi har varit på har de kommit fram minst 2 st som sagt att vi har en snygg/vacker ponny. Vi ska testa att ställa ut honom för han blir säkert guldbelönad :)





Ska jag väl skriva lite om mej då ^^
Skulle väl säga att jag är snäll, och galen preson med kass humor ^^ Jag skrattar åt ALLT! Hur dåligt skämtet än är. Jag rider och är i stallet 5-7 dagar i veckan. Jag bröjade väl"rida" (host, åka) på våran islandshäst när jag var 6 år. Sen har jag väl gått på hästskötarkurser och ridit ut på honom (Nasi btw) till och från. När jag var 9 började jag rida på GFRK men bytte sedan över till GRS. Så ja, jag är väl ridit i snart 4 år bara ^^ Låter lite, men under dom åren har jag ridit ganska mkt. Tror att om jag hade börjat rida tidigare hade jag knappast varit bättre än jag är idag.  När jag inte rider spelar jag fotboll som jag har gjort ända sedan jag var 7 år. Annars är jag väl med kompisar eller gör läxorna . Jag är en riktig godisälskare (a) Om jag får välja mat blir de Kina mat, Taccos, eler wook. På sommarn duger pannkaka bra oxå.

Kommentarer

vilket datum i maj fyller smirre ? :)

2011-01-21 16:03:01

vilket datum i maj fyller smirre ? :)

2011-01-21 16:03:14
Erika- en satsande dressyrryttare http://eadressyr.blogg.se/

Red du på GRS, alltså gladö ridsällskap?? :D

2011-07-08 20:42:40
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!