ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Tävlingsresultat

2011-04-02 21:18:43 / 4 kommentarer ..


Åkte ju till Bollnäs idag. Kom dit i god tid och kollade runt på stället lite Lastade sedan ur och skrittade fram.
Det här var första tävlingen som jag red på Engelsk/achengrimma
Han var rätt mjuk i skritten när jag skrittade lång och låg. Samma i traven och galoppen. Gav honom en skrittpaus innan jag började trimma honom lite Fick inte igång baken riktigt , men när jag bröjade rida skänkelvikningar och då började han att slänga ut tungan och tjaffsa med bettet Trotts att jag hade slemremmen(snokremmen,achenrem, vad man nu kallar det). Red förvänd galopp och då blev han väldigt tjaffsig. Såg att det var 2 kvar innan mej och längde på långsidorna i galoppen så han fick annat att tänka på. Red längningar i traven oxå. Då fick jag igång honom bra och kunde plocka upp honom lite i formen.

Inne på banan så blev han jätterädd i ett hörn för där stog en stor metalltunna. Han var jättespänd då, men visade honom den och så brydde han sej inte sååå mycket sen i programmet.
Programmet gick ... bra ... Fick inte några missar. Mer än att skänkelvikningarna söög! Och eftersom att jag inte är van att rida honom på achen så fick jag inte ihop honom tillräkligt och han blev lite låg på några ställen i programmet. Ökningarna gick superbra iaf! fick en 8 på en travökning, 7 på den andra och 8 på galoppökningen.
Startade nästsist och det var två placerade. Den som red sist var superfin och gick jättebra. så tänkte att jag inte skulle ha någon chans , så satt av och spännde upp sadelgjorden. Så fick vi mitt resultat och det blev 67,37%. Nytt pers! Blev glad, och insåg att jag låg två. Men jag trodde att jag skulle bli första utanför plac.
Så var beredd på att gå ut ur ridhuset. Så jag blev väldigt glad när dom ropade upp att jag kom tvåa! med 4-5 poäng efter ettan. Tänk om jag fått till skänkelvikningarna! usch vad sur jag blev då när jag tänkte så!
Men jag är nöjd för Smirre ställde upp somvanligt till 100% och skötte sej ypperligt. Inte hans fel att vi valde fel nosgrimma!

Nästa tävling rider jag på remont igen, fick rida honom väldigt mjukt och knappt ta i tygeln, red med hängade tygel kändes det som nästan. Fick inte ta i honom för då slängde han ut tungan! Därför blev han lite låg ibland.

Lång roman blev det nu igen :(

Kommer mer bilder sen :)


Kommentarer
Julia

Grattis!!!! Är så stolt över er två!! :D



Och du jag berätta för dej att jag blev rekomenderad remonten av en domare då hon såg att han inte funkade på engelsk.. Men tänkte att du iaf skulle prova eftersom de var flera år sen. Håll dig till den som han brukar gå på jag lovar att det är bäst för både dej och han! :)

2011-04-02 21:40:22

fin häst!

2011-04-02 21:52:43
amanda

jag köpte en ny nosgrimma för ett tag sedan men den funkade inte heller... :( isidor höll på med tungan utanför munnen och la den till och med över bettet! tråkiiiiiiiigt :o

2011-04-02 23:07:52

Vad är det man räknar i procent i tävlingar? :)

2011-04-02 23:23:52
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!