ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Hur redigerar du dina bilder ?

2011-06-09 16:51:21 / 1 kommentarer ..


99,9% av alla bilder som kommer upp här på bloggen är redigerade. Det är en av anledningarna varför det tar lång tid ibland att få upp alla.

Jag brukar innan jag lägger upp dom någon stanns beskära om det behövs, samt kanske rotera lite på den så den blir rak utifall den är snett taget.
Är det innebilder ljusar jag upp och försöker lägga på lite färger.
Är det utenilder fixar jag färgerna så dom lyser starkare, bliden får mer "liv" i sej då. Lägger på lite mer skugga samt mörkar ner det pyttelite, då får man ut mer av skuggorna. Sen brukar jag "värma" upp bilden. Lägger alltså på värme. Då ser det ut som om solen har skinit mer. Sist kollar jag om den är skarp nog annars lägger jag på extra skärpa. Eller så vill jag ha den lite mer suddig.
Allt redigerar jag i Photoshop 8.

hur brukar ni göra ? (:

Här är ett exempel.
Före ser dom ut såhär typ -



Efter -


dock beskärde jag knappt någonting på den här bilden men men.

Kommentarer
wwiillmmaa

hehe, jag redigerar dom inte alls (aaaa)

2011-06-09 21:35:05
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!