ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Resultat från dagen

2011-06-04 15:01:41 / 1 kommentarer ..


Kom ner till stallet och skulle bara borsta av Smirre och så skulle vi lasta honom, och såklart hade han tagit ur alla knoppar utom 2. Gaah, fick panik och började stressa asmycket. Som tur var kom Carro och hjälpte mej och vi blev klara i helt okej god tid.

Lastade ur när vi kom dit och började skritta honom lång och låg. Han var supertrevlig och traven var bara så man ville skratta. Jättehärlig! Så fick vi gå in i collectingring (framridningen var ute) så lät honom få långa tyglar vilket var mitt största misstag. När jag tar tyglarna igen väl inne i ridhuset började han grejsa och slänga ut tungan och ville inte alls lyssna på mej och ta stöd på bettet. Och så hade han ju när jag gett honom långa tyglar fått tungan över bettet. Och det gjorde han igen precis innan vi skulle gå in så det sista vi gjorde var att rätta till bettet och tungan ...

Där inne dog han typ. Gick inte frammåt för skänkeln alls och känndes nästan skänkeldöv. Inte alls som han brukar vara på träning då han är väldigt alert för skänkeln. men på banan har han tendens till att sluta svara för skänkeln tyvärr ...
Fick startsingnal. Fattade galopp och red upp på medelinjen. Det mesta flöt på ibörjan. gjorde en förstor volt. typ 15 m när det skulle vara 8-10 m. Och så kom vi till galoppen ... första han gjorde var att fatta fel galopp för osmarta Irma hade ju gjort några förvända fattningar på framridningen. Sååååå himmla oigenom tänkt och osmart av mej ... Enkla bytet gick helt kasst, alldeles för många travsteg. nästa enkla byte gick han ner direkt i skritt, helt klockren avsaktning och tänkte bara "wow, måste få bra poäng på den här!" , och så när jag ska fatta så fattar han fel, igen. Och när vi vänder upp på medelinjen blev han trött och bröt av till trav när jag försökte sammla honom till att göra en halt.

Var jättemissnöjd när jag gick av banan och tänkte bara på mina missar. Trodde att jag skulle ligga på runt 50 % för domarn var ju ändå inte snäll med poängen (missförstå mej inte, hon var riktigt bra!) . Men vi fick iaf 61 % (sämsta vi någonsin ridit på heh ... )och la oss trea eller fyra. Men blev nerputtad till första utanför placering.

Fick mitt protokoll som såg bra ut. fick 7;or på skänkelvikningarna (Äntligen! Inte 5;orlängre!!) hade 8;orpå förvända galoppen. Men tyvärr fick jag en 2:a på ena fattningen och en 3:a på ena enkla bytet då han fattade fel. Och sen på uppridningen fick jag en 4:a för han bröt av. Annars hade jag mestadels 7;or och ganska många 8;or. fick ngr 6;or på dom ställerna där han dog totalt. och 5;or på skritten as usal (men det är inte #;or och 4;or längre heller :D)

hade inte jag gjort så han fattade fel galopp båda gångerna hade vi blivit placerad delad trea eller fyra. Men men, lätt att vara efterklok (:

Har kollat på filmen oxå och kan säga att det såg mycket bättre ut än vad det känndes. Men jag är sån och om jag fått en miss men allting annat har gått bra så tänker jag ändå bara på missen och tycker då att allt gick dåligt.

Smirre var hursom helt underbar idag. Trotts att jag tycker att han kunde ha bjudit till lite.


Kommentarer

61% är ju inte dåligt om det var din debut och om domarn inte var generös med poängen och ni hade såna missar. Bra jobbat isf tycker jag!

2011-06-05 11:38:35
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!