ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Mitt år

2010-12-31 15:20:00 / 1 kommentarer ..


Känner att jag, som alla andra, vill skriva om mitt hästår.
Är ju trots allt, inte många timmar kvar av året 2010..

Året började ju (såklart ;) ) med Januari.
Tränade ganska mkt då med min b-ponny Puff precis innan tävlingarna drog igång igen. På en träning slog vi bla vårat "hopprekord" eller vad man ska säga x] .
Första starten blev den 24 , dressyr på fältis. De gick superbra! Han var ju inte precis en "dressyrponny" , men vi fick 58% och placerade oss som 2:a! Puffs allra första placering i dressyr.
Sen nästa tävling blev den 31 , hopptävling på Grs . LCn gick jättebra, 0+0 fel och 0,11 sek utanför placering (2plac) och LBn vart vi 0+4, första gången vi gick te omh i en LB ^^


Bild på Puff från Januari


Efter prisutdelningen.


Sen kom Februari.
Vi tränade väl på som vanligt oh allt flöt på. Första tävlingen i Feb kom den 21. Hopptävling på Hrk. 0,43 sek ifrån en vinst i LCn och vi vann LBn! Våran första vinst (L)




LCn från Högbo   LBn från Högbo
alt="" />




Mars.
Första tävlingen vart den 7. En dressyr på Grs. LC:1an gick skitdåligt, Sen i LB:1 gick de jättebra! 1 p i från plac, och jag var jättestolt, för att Puff var så nära en plac i dressyr när han för bara ett år sen gick på knappt 44% i LB:1orna.
Sen nästa tävling skulle ha blivit den 21, men den 20 på en träning, gick han inte helt rent. Vi avbröt träningen direkt och strök oss från tävlingen. På tisdagen elr nåttsånt åkte vi till Mälarkliniken och kollade honom. Han var knappt ½ gradigt halt. Men vi beslöt oss endå för att ge honom vila och börja sätta igång honom igen snart. Så resten av Mars gick väl åt att gå med honom, och sedan få skritta honom barbacka.

Har ingen bild från mars tror jag x)

April.
Jag hade börjat sätta igång honom igen och den 3 fick vi börja trava igen. Puff gick bättre en någonsin och allt var bra. Jag fyllde år den 21. sen Den 25 var de tävling på GPK. Framridningsklass LC, och sedan berodde de på hur de gått  i LCn om man skulle få vara med i laget. När jag åkte dit var jag så nervös så jag nästan ville kräkas :( Men Puff var en pärla och allt gick superbra! och vi vann faktist den så vi kom med i laget! jag var glad då! :D




 


Maj.
Den 9 maj åkte vi iväg till ett fältävlansläger. På fredagen hoppade vi banken och gick igenom grunder för terräng osv. Lördagen började med ett dressyrpass, och Puff gick bättre än han gjort någonsin! sen på em hoppade vi terräng. På söndagen blev de debuten i fälttävlan för oss. 0a! <3
sen var de dressyrtävling på Örs, som gick bra tyckte jag, dock tyckte inte dommarn det x)
den 22-23 var de meeting på StORK. Hoppade LC - LB på lördagen , och laget LC+5 på söndagen.
Efter de hände de värsta. Vi tyckte att Puff var halt så efter ngn dag åkte mamma med honom till mälarkliniken medans jag var i skolan. Mamma kom hem och sa att vi nog var tvungna till att ta bort honom. Efter det skrattade jag nog inte på flera veckor.

Terränglägert

/> Nån hoppträning

Juni.
Juni började ju inge bra. Jag var i stallet i princip hela dagarna för att få vara med Puff så mkt som möjligt. Vi skrittade ut barbacka för han gick ju på butta, elller sp var jag bara ute och gick med honom. Den 14, de var då de hände. Vi tog bort Puff...
Resten av Juni gick väl segt, vi åkte och provred en massa hästar, annars var jag nog bara hemma och gjorde ingenting.
Vi provred ju som sagt en massa, och tillslut hittade vi den bästa! Smirnoff <3 Jag fick hem honom den 24, dagen före midsommarafton. Resten flöt väl på, jag var glad igen! Vi tränade på , Smirre och jag. Samt badade vi och stekte i solen. haha en dag var de 30 +, sjukt!


Bland dom sista dagarna med Puff <3


Bland dom första dagarna med Smirre <3

Juli.
Årets varmaste månad! Det kallaste den månaden var vär 25 + ? sjuuukt varmt iaf!
Vi tränade på för våran debut skulle bli den 17 , dressyr i borlänge. Debuten gick bra och vi vann med 6 % tillgodo. den 18 hopptävlade vi på Sorf som gick bra. Nästa helg hopptävlade vi på Orf som oxå gick bra, fick mkt bättre resultat än förra gången. Allt flöt på och jag var glad igen, iaf gladare än jag var i Juni.
I slutet av månaden reste vi iväg till Frankrike.









Augusti.
Jag var borta i Frankrike ända till den 10 (?) runt där iaf kom jag hem igen. Vi flyttade Smirre till ett annat stall och stog där med Amanda :D Smirre trivdes bra där och han hann bli väldigt kär i Cactus ;)
Tränade väl på som vanligt och skolan började igen.
29 dressytävlade vi på StORK. LC:2 gick superbra tyckte jag men trodde att jag skulle h 0% chans att få en plac, alla andra på frammridningen var så fina och gick så bra! Och jag missade en galoppfattninng och så trodde jag att de var kört för oss. Så jag blev helt paff när speakern ropade ut att jag hade fått 76%. 2:an hade 63%. Första gången jag vann så stort x] LB:0 gick oxå bra, vi fick 67% och kom 3:a , slog t.o.m ngr som tävlade LA ^^






September.
Hösten kom igång tidigt och de hade redan börjat falla enmassa löv. Vi flyttade även Smirre igen , denna gång till Lervik! :D
den 5 var de redan dags för Div 2 i dressyr. I LCn fick vi 74 % och vann. Hapyface var jag då :D i LBn fick vi 69% och blev tvåa på det :)
den 19 var ja på Gpk och tävlade. Julia, Smirres förra ägare kom även och kollade då :D tävlingen gick superbra för oss och vi vann LBn och debuten i LAn :D




Ocktober.
Den 3 hopptävlade jag på StORK. Gick väl helt okej. De hade ju gått såbra i dressyren för oss så jag hade väl förstora förhoppningar kan man säga.
glömmde bla vägen i första klassen och fick ett stop + pet i andra klassen. Var jättebesviken först, men sen ändrade jag mej . För trots allt så är han inte ett dugg lätt att hoppa!
Den 10 tävlade vi dressyr igen, på hemmaplan! Jag var sjukt nervös och ville så gärna att de skulle gå bra, nu när de var hemma. Men LC.1an gick skitdålig och jag skämdes nästan. Jag vart så besviken på mej sj, och efter den klassen åkte mamma och jag ut i skogen en stund för att jag behövde samla mej sj. Men jag är ju ganska känd för att inte ge upp i första taget, och tror nog att de var för att de gick så dåligt i LCn som gjorde att jag red bättre som aldrig förr i LB:1an. De var den bästa ritten jag gjort och den gav 76 % och vinst! + att laget kom 3:a! Jag var helt överlycklig :D
Vi klippte Smirre oxå, och han blev mkt piggare, med lite extra bus och bockningar ;)
Den 24 tävlade jag på HRS. Vann LC:1 som gick väl helt okej. De var knappast den bästa ritt jag gjort och jag hade många missar, och kom 2 i LB:1som oxå gick helt okej, men kan gå så mkt bättre. Lite dålig frammåtbjudning, men fick ändå 67%  





/>





November.
Första helgen hopptränade jag för Gabby.
Sen kom Årets sista tävling, den 6 november. Hopptävling på GRS. Jag var riktigt bestämmd och tänkte inte låta de gå så dåligt som förra gången! Och de gick det verkligen inte! ;) vi var 0a i LDn och 0+0 i LCn, Smirres första omhoppning :)
den 13-14  var det mönstring för utvecklingsteamet i dressyr. Det gick verkligen skitdåligt på den mönstringen och jag trodde inte att jag skulle komma med. För de gick verkligen skitdåligt!
Så man kan säga att jag blev glad när jag såg att jag kommit med på utvecklingsplats, men jag kan inte låta bli och undra om jag skulle ha kommit på en fast plats om de gick någorlunda bra på mönstingen ? Jag var hursomhelst glad! :)
Jag och Smirre och resten av vårat grymma DIV 2 lag fick vara med på en clinic på GRS, som handlade om sitsens inverkn och lite såntdär. Var jättekul , och efter clinicen tog vi kort på hästarna i laget och sedan åkte vi med hela laget (dock utan hästar ;) ) till MAX och åt :)
Den 27 november åkte jag med Vilma till Sthlm Horse Show. Sog massa saker, bla en kamel som gjorde galoppombyten i varje, gjort öppna och skänkelvikningar. De var helt facinerande! :D




Vårat grymma lag med alla rosetterna på :D
/>


December.
Årets sista månad kom och började med en Helena Perssonträning på GRS 1-2. Som gick superbra och vi slog vårat hopprecord (Y) Hoppningen hade äntligen börjat släppa för oss!
Löshoppade Smirre ngn dag där då oxå, och han fick hoppa riktigt högt, och då såg jag ju att han kunde, han kunde om han ville. Och nu har jag aldrig tvekat på höjden längre <3
Lite senare in i månaden fick jag reda på att jag kommit med på utvecklingsplats i utvecklingsteamet. Tränade på som vanligt osv. På julafton var jag glad, dels åt att de var just julafton, men även för att då hade jag ägt Smirre i exakt ett ½ år!


Grymma häst!





Mitt år har varit väldigt svängande. Jag har gråtit floder, samt skrattat enormt. Och allt som allt så är jag väldigt glad över mått år, 2010. :)


Kommentarer
Sandra!

Hej! undrar hur lång du är och hur hög Smirre är:D?

2010-12-31 17:08:45
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!