ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

kommentarer

2010-07-25 22:22:54 / 8 kommentarer ..


Dags för ännu ett långt inlägg här i min blogg, och denna gången hade jag tänkt att skriva om kommentarer. Låter lite konstigt, men ni kommer förstå lite längre fram i texten. 

Idag är det så himla vanligt och självklart att vi "vanliga" personer kan kommentera precis var vi vill och VAD vi vill till allt och alla. och det kan knappast bara vara jag som har märkt att folks kommentarer på internet i detta fallet blir allt vassare, elakare, taskigare och mer sårande? Jag ska skriva om detta för att jag stör mig på dessa kommentarer otroligt mkt!
För hur vanligt är de inte att man får komentarer som säger hur dålig man är, hur taskigt man är, hur man rider dåligt, inte ger ngt eftergif, att man är ful, att hästen har de dåligt hos en m.m. Nu har ju inte jag fått alla dom hära komentarerna, Jag får ju inte många såna här komentarer alls. MEN det är otroligt många som får det!
Ärligt, vem sover gott om natten när man får såna kommentarer ?! 
Jag undrar hur man tänker när man kommenterar sådant på internet. Vissa säger att man får skylla sej sj för att man provoserade fram det elr att man får vara beredd på alla kommentarer. men ärligt ? ska man få skylla sej sj för att man får såna här kommentarer ?! ska man få skylla sej sj för att ngn som är anonym sitter bakom en trygg dataskärm och kommenterar att man rider kasst ?! Och visst, många säger ju oxå att man inte ska bry sej om dessa komentarer, men det är jättesvårt att låta bli. man mår kke inte sämre av dom ,men man tänker ändå på dom. Jag tycker verkligen att alla ska tänka på detta, att allt ni säger, skriver och gör till och mot någon glömmer den personen aldrig. 

Om någon person lägger ut en bild på bilddagboken och skriver som bildtext-
Tycker du jag är Fin/Ful ?
Visst ställer man den frågan får man vara beredd på allt, men alltså hur svårt kan det vara att skriva fin? Även fast man kanske inte tycker det. Utan för att vara snäll mot någon annan människa? För att få en annan människa lite lyckligare. För när man lägger ut en sådan text, så är mardrömmen att få en -ful kommentar tro mig. Och man vill så gärna höra att man är fin. För det stärker självförtroendet för det är det som är lågt när man lägger ut en sådan text. Hur jävla svårt kan det vara för oss andra att kommentera fin? Kan vi inte bjuda på det? Det kostar ingenting för oss, vi bara gör någon lite gladare och lyckligare.

Men desto mer jag tittar på folks kommentarer så ser jag hur det här spårar ur jag ser hur falska och elaka alla är mot varandra hela tiden, och folk säger ingenting tillbaka. Ingen säger emot? Och anonyma stackare som kommenterar elakt är ju mest pinsamt! 

Men sen dem som står för att skriva- Fan va ful du är :S
Med en bild på sig själv som v-bild och allting, det är sjukt. Då måste man verkligen vara så nöjd med sig själv att man mår bra att trycka ner och göra andra ledsna. För att höja sig själva.
Och sedan kollar jag på vad personen som lagt ut bilden svarar på dessa kommentarer, många gånger är det kaxiga kommentarer tillbaka. Andra gånger är det snälla och ironiska kommentarer tillbaka till exempel   - 
Fan va ful du är :S . -  aa ja vet :/ tyvärr är jag ful :(
Asså, gud vad jag stör mej på såna komenentarer. Dom som komenterar sånt, hur tänker ni? ni tänker inte alls, ni vill bara trycka ner ngt för att komma högre upp sj .

Jag hoppas att ni alla som läser detta nu står på er om ni får någon elak kommentar, att ni säger till folk som kommenterar elaka saker och att ni stöttar folk som ni ser fått många taskiga kommentarer med kämpar vidare och försöker att inte visa sig sårbar. Då kan ni väl kommentera något snällt för den personens skull? Bara för att vara snälla .
Vi i Sverige måste skärpa oss med detta, jag tycker att det har blivit värre och det blir värre och värre saker folk säger till varandra.

kom ihåg att kommentera sådant ni själva skulle vilja höra. Tänk logiskt, vill personen höra att hon e tjock och ful? Nej, då kommenterar jag inte det. Men om jag tycker att hon inte är så fin heller. Så jag kommenterar inget alls. Mycket bättre så, hellre hålla käften än att bara komma med massa skit. Men varför inte bjuda någon på en snäll kommentar? Jag fattar inte det svåra :/

Nu hoppas jag att alla tänker på detta! :)



Serriöst - hur mkt besvärar de er att kommentera ngt snällt, ist för att kommentera ngt taskigt ?


Kommentarer
Alma

Så sant som du skriver!!

Galet att man ska få sånna kommentarer !:S

2010-07-25 22:40:05

helt rätt!!



är den inte kopierad från bellablondiiie? tkr jag känner igen den.. :)

2010-07-25 22:44:52

helt rätt!!



har du kopierat texten från bellablondiiiiiiie? :) tkr jag känner igen den .. :)

2010-07-25 22:46:29
alice

de är så rätt, de va modigt och bra att du skrev det där :)

2010-07-25 22:49:43
Anonym

håller med! serröst hur kan ngn sitta och skriva såna saker mot andra ?! :S:S:S

2010-07-26 14:48:32

helt rätt, nu kanske folk får lite sjförtroende :)

2010-07-27 03:27:20

Amanda : Nej ja har inte kopierat den, har läst den texten, och tagit ut stycken men dock skrivit om allt jag tagit med :)

Nej ja kopierar inte ^^

2010-09-29 16:44:43

Hello there! Just came across your site and thought I would say hello

2011-06-27 13:43:57
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!