ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Sitsen

2010-11-15 16:38:53 / 1 kommentarer ..


Ryttarens sits och position i sadeln har större inverkan på hästen än vad många tror. Genom att sitta några få centimeter snett i sadeln kan man ge hästen felaktiga signaler genom att fördela trycket på ett felaktigt sätt över hästens rygg. Och då börjar hästen att tex inte röra sej lika bra för att man tynger ner mkt mer på ena sidan.

Jag har gjort ett "test" på Smirre. Under en lektion koncentrerade jag mej bara på hur Smirres form var, hur han gick osv, och kan säga att de gick sådär haha x)
Men sen nästa lektion koncentrerade jag mej bara till 99,9 % på hur jag satt och gav mina hjälper, och då gick de 1000 gånger så mkt bättre!

De är jättesvårt att sitta bra/fint. De vet jag. Alla har ngt dom måste träna på att få bort .
Mina problem är att jag offta tittar ner, och att jag drar bak skänkeln. De är en svår ovana att få bort för att jag höll på med de alldeles förlänge innan ngn sa till. Och nu är de jättesvårt att få bort!

Sen ingen sitter perfekt! De viktigaste är bara att veta vad man gör för fel och försöker få bort felen.


Kommentarer
wwiillmmaa

Bra med såna inlägg !(y)

Dom är roliga och intressanta att läsa :)

2010-11-16 07:25:06
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!