ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

hagar

2011-04-18 20:53:34 / 1 kommentarer ..


En sak jag tycker är väldigt viktigt med hästar är att dom får gå i stora hagar med hästar. Att dom får gå i en flock. Jag skulle aldrig sätta min häst i en liten sandhage, utan sällskap. Visst att han kan få gå i en sån efter en ridtur/medans jag mockar eller liknande. Det spelar inte så stor roll.Men att dom får gå i en stor hage med hästkompisar, det tycker jag är viktigt! Hästar är ju skapta för att vandra över slätter, skog och mark tsm med andra hästar. Jag tror att dom bara mår bättre av ju fler dom får gå med och ju större hagar dom får vara i.
Smirre går i en riktigt stor hade tsm med 10-12 andra valacker. Och han trivs "som fisken i vattnet" ;)  Jag tror att det är en av sakerna som gjort att det gått frammåt för oss, att han får gå i stora hagar och vara ute väldigt mycket.


Så jag har en fråga till er läsare, har ni era hästar i små hagar ? Om ja, varför då ? :)

Här ser ni hur stor Smirres hage är.



och åt andra hållet :



Lite lerigt vid grinden just nu, annars tycker jag att han har fin hage.

Kommentarer
Petra - Tävlingryttare mot toppen!

Min häst får gå i en ganska stor hage, men han går bara med en annan häst för han passar inte ihop med andra hästar :)

2011-04-19 10:09:12
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!