ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Haha, går det att bli så mycket gladare ?

2011-04-28 21:27:57 / 0 kommentarer ..


ååh, fattar ni hur glad jag är just nu ? Det var verkligen en sten som släppte när veterinären sa "jag har tittat och tittat, men hittar verkligen inget fel på honom och ingen hälta. Jättefrisk är han haha!"
För sen vi trodde att han hade ont så har jag inte varit så jätteglad om man säger så. Smirre är det finaste jag har och om jag tror att han har ont, då mår jag dåligt också.
Sen har jag varit helt förtvivlad vissa kvällar. När han blir halt har jag hela tiden funderat över vad Jag gör för fel ? I vintras blev han ju felskodd och fick nästan bockhov. Då bytte vi ju hovslagare som vi nu haft sedan Feb. Och det kan ju fortfarande sitta kvar lite sen han blev felskodd ? Och dagen innan tog vi ju av broddarna, så han kan ju ha reagerat på det ? 

Nu var han ju inte halt, men jag har verkligen klandrat mej själv jättemycket när vi trodde att han var halt.
Jag fattar verkligen inte vad jag gör för fel. Tror ingen är så noga med honom som jag och Mathilda är. Skrittar alltid fram och av honom i minst 20 min. Ibland blir det t.o.m 30-40 min. Visiterar varje dag, har på BoT efter hårda träningar och är ute och går med honom så ofta jag kan när jag inte rider/är i skolan. han får massage och vi åker in på en klinik när vi skor honom numera. Han får gå i stora hagar hela dagarna och får varierad träning och går ut i skogen mycket. jag menar, vad gör vi för fel ?!
Så det var verkligen en lättnad när vi fick veta att vi gör allt bra och han inte var halt/hade ont.
Då hade jag börjat fundera på om vi är för försiktiga haha ... x)



fina fina Smirre <3

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!