ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

lång skrittur

2011-04-24 20:41:58 / 0 kommentarer ..


Red ut med Amanda som ni redan vet. Vi skrittade runt lite överallt. gick in på småvägar och så visade jag ett ställe där man kanske skulle kunna bada, men så var det ngr som tältade där så vi gick aldrig ner till vattnet och då visade Amanda mej att ställe där hon brukade bada. Medans vi skrittade dit gjorde jag och Amanda en såååå seröst videoblogg. Som kommer upp när Amanda laddat över den från Iphonen ;)
Jag försökte gå i i vattnet med Smirre. Men han vägrade. Han blev asstressad och jättesur. Han är ju inte rädd för vattnet egentligen, utan bara envis och bestämmt sej för att vatten är farligt ... :/ försökte ganska länge men han vägrade att ens nosa på vattnet. Så då hoppade jag av och efter lite lirkande (och väääldigt många misslyckade försök) så gick han iaf fram och nosade på vattnet. Då hoppade jag upp och då nosade han oxå på vattnet. En början iaf! Så om det är någon läsare som har tips på hur man kan försöka få hästar att gå i vatten fast dom är helt livrädda för det får mer än gärna dela med sej av det! Det går bra att duscha och rida igenom vatten pölar. Det är han inte rädd för längre, men att bada. Nej det går inte ...
Iaf så gav jag upp efter ett tag och medans amanda travade och galopperade lite på en äng så försökte jag göra lite lösgörande arbete i skritt. vilket var helt omöjligt då han var taggad och bara ville trava iväg. Han har nog aldrig varit så pigg som nu. Ibland vissa bitar slutade han käfta emot och gick ner i en låg form. Menn inte tillräkligt avslappnat tyvärr. Sen skrittade vi hem. hehe vi var ute i över 2 h (aaa)
Idag var första gången jag red med sadel sedan i måndags.



jag älskar dej ändå fast du kan vara lite dryg emellanåt ... :)

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!