ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Det här med väst ...

2011-08-16 15:56:07 / 0 kommentarer ..


Är ganska många som tagit upp det här med väst, men är ett intressant ämne så jag skriver lite om det jag också!

Jag ser ingen anledning till att INTE rida med väst ?! Jag rider 99% av gångerna med väst, dom gångerna jag inte rider med det är när jag trimmar dressyr i ridhuset eller på utebanan, och såklart på tävling. Alltså när jag rider inom 4 väggar/staket. När jag hoppar/rider bommar rider jag ALLTID med väst, och när jag rider ut i skogen.

För mej är västen en självklarhet, lika självklart som att man sätter på sej hjälmen. Jag har ridit med väst enda sedan jag började rida  och jag känner inte av den, när jag hoppat hade jag lika gärna kunnat rida utan, för jag är så van med den. den finns liksom inte för mej längre, den hindrar mej inte från att göra någonting. Tvärtom hjälper den mej ist att bli stabilare med överlivet i hoppen tycker jag.
Ursäkter som att västen är oskön, klumpig osv är bara löjligt. Om man rider med det varje dag och inom ett år känner man inte av den längre. Jag lovar! Sen "min häst är så snäll så jag behöver den inte". det är offtast dom allra snällsate hästarna det händer saker med. hästarna som kanske egentligen inte klarar/vågar/är för orutinerade för hindret och hoppar av ett språng förtidigt =krasch in i hindret. det är dom som är snälla och hoppade enda, lite "dummare" (ni fattar vad jag menar) hade stannat i det läget och då händer det ju inte så mycket än att man kan trilla av lite förisktigt, kraschar man in i hindret kan man ju säga hej då till ett par ben.
Om man rider unghäst är det självklart för mej att ha väst, även om det så handlar om en skrittur!
Västen är en billig livsförsäkring, och när olyckan är framme, ja då är man riktigt glad för att man bar väst!

Jag har en väst från Globus sport och den är superskön tycker jag! Provade både raceafe och allt vad det heter, men tycker att Globus är överlägset skönast!





bilder från en uteritt, och från ett markarbetespss! Såklart med västen. Snygga miner gör jag också ;)

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!