ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Hanchenträning dag 2

2011-08-20 12:01:22 / 0 kommentarer ..


Jag kom upp, dock lite sent men aja ;) Ibörjan var Smirre lite tjurig för han ville gå ut i hagen och inte jobba. Fick övertyga honom men när jag gjort det var han lika underbar som igår! I slutet gick han faktist riktigt bra samlad trav. Jobbade vidare med öppnor och slutor. Öppnorna går somsagt jättebra just nu, i slutorna tappar han takten lite grann. Men i vissa idag höll han frammåtbjudningen och takten hela vägen. skrittpaus och sen jobbade vi galoppen. Gjorde samling och så serpentiner, som det är med i A3 och i P1. Gick superbra, förvänd galopp är ju hans starka sida (: Sen gjorde jag ett enkelt byte. Han gick ner superbra i skritt, där har han blivit mycket starkare. Men när han blir trött fattar han inte lika lätt galopp och det kan bli några travsteg. Så fick jobba på fattningar från skritten , vissa gick inte så bra men vissa kom han mer uppåt och fattade med bakbenen istället för att skynda frammåt. När jag travade honom ett varv sen i slutet i en lite högre form gick han galet bra! Sen travade jag av honom.

Jag är verkligen supernöjd, han har varit så duktig dom här dagarna för Hanchen!



Igår (:

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!