ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Höstfeelings

2011-08-20 15:55:00 / 1 kommentarer ..


Är det bara jag som tycker att det känns som väldigt tidig höst just nu ? det har blivit liiite kallare, lite gula löv har fallit till marken, hästarna har börjat sätta om sin päls. Men jag klagar verkligen inte, jag tycker om hösten ^^ Vet inte varför, men dom senaste åren (sen typ 2008/2009) har jag tyckt om hösten. Tidig höst alltså, saknar att komma in i rutinerna igen efter sommarlovet. Komma igång med allt igen, kliva upp på vardagarna. Saknar att träna på bestämmda dagar. Saknar alla tävlingar på helgerna, alla träningar på helgerna. Saknar att rida ut efter en hård veckas träning, rida ut i alla gula,orange och röda löv, galopprace på stubbåkern ;) Saknar varma vantar och tjocka sockor. Lite kyligare höstdagar när höstsolen ligger på. Det jag inte saknar är dock allt regn, och mörkret. Innan snön kommer och så. Men tidig höst är nog den bästa  årstiden att ha häst. Inga mygg eller nått, lagomt varmt att rida, bar underlag vart man än är, alla tränare finns tillgängliga om dom varit borta över sommaren, och ja ... så himmla skön årstid att ha häst bara! September är bäst, Ocktober är också ganska bra, fast det är då det börjar bli mörkt haha!



Bild från förra hösten. Snart ett år gammal bild!

Kommentarer

gud så söt!

2011-08-21 12:34:04
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!