ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Jag har redan varit uppe och igång i 5 timmar!

2011-08-16 13:00:53 / 0 kommentarer ..


Klev upp jättetidigt idag, cyklade ridekt till stallet. Mockade, gjorde höpåsar och lite sånt. Sen red jag ut, barbacka. Dock tog jag på stången, hade inte tid att bli avbockad direkt ;) Var ute i lite mer än en timme. Ibörjan red jag lite kravlöst och tänkte på lite saker. Kom fram till att jag inte skulle rida ett ordentligt träningspass förrens på fredag då jag ska rida för Hanchen, så tänkte att jag lika gärna kunde rida ett dressyrpass nu ute i skogen. Längsvägarna flyttade jag först skänkelvikning i trav, sen började jag göra sluta på en rak linje, för att sedan flytta till andra sidan vägen i en diagonal sluta. Gjorde såhär om och om igen, sicksack. Och han gjorde det klockrent! Han har så härlig frammåtbjudning ute! Sen började jag med galoppen efter en skrittpaus. Höger glp - halt - ryggning - väntergalopp - halt - ryggning - högergalopp osv. Han gjorde det superbra! Efter ett tag gick han hyffsat sammlat, somsagt har han nästan för bra frammåtbjudning ute så går aldrig att sammla honom och göra sånt här. Men idag gick det och han lyssnade jättefint!
Och vet ni vad ? När jag skrittade hemmåt kollade jag ner i marken - Och hittade en Femklöver!! Coolt. Dock vet jag inte om det ger tur eller inte, tänk om det ger otur ? Aja, ovanligt iaf. Ska googla på det och så får vi se om jag kanske måste slänga den haha.


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!