ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Tävling dag 2

2011-08-01 21:57:35 / 0 kommentarer ..


Nu skriver jag om lördagens resultat.

Klev upp tidigt och började knoppa Smirre och fixa han och allt sånt. sen började jag rida fram. Red en LB:0 som ingick i LB-kombinationen (annars skulle jag aldrig i hela mitt liv rida det programmet, typ dör för det är så tråkigt, bara runt runt ... ).
Kommer inte ihåg hur han kändes på framridningen mer än att jag var ganska missnöjd för han tjaffsade så mycket. Inne på banan gick det sådär. Red fel en gång (-2) , och så hade jag inte läst på programmet så jag fattade galopp vid C men skulle vara vid nästa bokstav och fick därför en 4:a, och så bröt jag av vid C men skulle vara vid nästa bokstav och fick en till 4:a. Är inte ett dugg nöjd med den här klassen, red honom medvetet låg i formen och försökte få honom mellan hjälperna, men han dog totalt på banan! Vi fick 66,??% och gick upp i ledning. Hade mest 7or och 8or, 6or på skritten, men det var dom där dumma 4orna och min felridning som drog ner :/ Men blev tillsist placerad som tvåa vilket var helt okej med tanke på vilka som var med.

Ryckte upp mej och bestämde mej för att rida som jag aldrig gjort förr till LA:4an och bara få en bra känsla. På framridningen red jag honom frammåt mycket och gjorde jättemånga tempoväxlingar. Vilket gav resultat! Han vart helt underbar på framridningen! Bästa känslan jag haft på 100 år känns det som! Han flög fram och var lätt och mjuk i munnen och helt perfekt. Gav honom långa tyglar medan vi lindade av, satte på mej kavaj osv och red bort mot collectinring. Där gick det åt skogen ... Det började då spöregna (såklart) och han tittade lite på allt möjligt och jag blev stressad och arg för att det inte gick lika bra som på framridningen.
Inne på banan vart han livrädd för två stycken som satt med paraply brevid och kastade sej och höll på, som tur var var dom jättesnälla och tog ner sina paraplyer fasten att det regnade så mycket som det gjorde. Red fel en gång (-.-) och hade lite missar osv. Inte så jättenöjd kanske, men får tänka på framridningen och vara nöjd över den! Av domare C fick vi 59,8% och av domare M fick vi 58,9% vilket blev sammanlagt 59% Kom typ 16 av 26 vilket jag är jättestolt över faktist för jäklar vilka ponnysar som var med! Fleeera av dom har ju gått riktiga SM osv, och tävlingen kan klassas som internationell (fasten att statusen var ngt annat) för det kom ekipage från danmark, Norge osv. Så jag är stolt över min fina ponny som fick flera superfina ponnysar efter oss fast det inte gick sådär superbra (:


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!