ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Visste du att ...

2011-08-27 12:00:00 / 0 kommentarer ..


Smirre är min tredje häst! Jag har fakttist haft tre hästar som är totalt olika varandra. Min första häst köpte mamma när jag var 5 år typ. En islandshäst. Han hette Nasi och när vi köpte honom var han hela 17 år. Mamma köpte honom för att han skulle antingen bli slaktad om vi inte köpte honom. Och så åkte vi och kolla på honom, så var vi fast <3
Han var världens absolut snällaste häst man någonsin kunnat hitta. Tom snällare än Smirre. Svårt att tro va :O Perfekt för mej! Minns alla uteritter jag gjorde på honom med mamma som gick med bervid. Sadeln vi fick med var ju alldeles på tok för stor för mej så jag red alltid barbacka. Alltid. Hehe, helt galet egentligen. Men det är väl så jag fått min balans. Lärde mej sitta kvar i galoppen barbacka redan när jag var 6 år haha (:
När jag blev älder (typ 9 år) orkade vi inte ha en häst, vi hade ingen stallplats osv så då lämmnade vi Nasi till ridskolan GFRK och dom fick ha honom på foder. Han trivdes bra där ett tag och jag red honom varje söndag. Men när det gått lite mer än 1½ år började han bli lite surare i boxen. Då tog vi genast honom därifrån för om Nasi lägger ett öra bakåt, då var det något fel! Vi hittade en superbra fodervärd åt honom 2009, min bästa kompis Jossan tog honom på foder. Hon hade honom i samma stall som jag hade Puff i då. Hösten 2009 sålde vi Nasi till Jossan. Men han stog fortfarande kvar i samma stall. 2009 var ett så roligt år. Vi hade det superbra med våra ponnysar , Jossan och jag <3 Och bästa av allt var ju att Nasi och Puff vart direkt bästa kompisar. Stog och betade på exakt samma ställe! Men 2010 började Nasi tyvärr bli dålig. Han fick hosta, ont i benen, exem och sånt som en gammal häst kan få. den 21 Juli 2010 lämmnade han jorden och fick gå vidare till dom evigt gröna ängarna, där han mötte Puff <3

Nasi kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, jag älskade honom dock inte lika mycket som jag älskade Puff. Jag lärde aldrig känna honom på "det sättet", men han betydde ändå mycket för mej.






Galna uteritter med Jossan vart det somsagt. Med en massa rejs på ängen. Blev väl 2 gånger i veckan minst som vi galopptävlade mot varann x) Nasi var snäll, det var han, men snabb var han inte haha! Puff vann varje gång fasten att Nasi fick försprång. Ioförsej var Puff riiiiiktigt snabb, snabbare än alla d-ponnysar och storhästar på över 170.



Jag och Nasi som simmar.



Ojoj, det här var inte igår ;) Haha, jag som tycker jag är liten nu, gud jag var helt mini förr. 2006 <3


Känns på sätt och vis skönt att dom båda gick bort ungefär samtidigt, även om det var jobbigt ett tag. Men visste att dom iaf hade varanndra därborta. Puff behövde inte vänta längre än en månad på sin bästa vän, sen var dom tillsammans igen <3

*bild lånad av Mathilda Klaesson*





Hehe, lite lustigt är det ändå att jag har haft tre så olika hästar ?! Först Nasi, en ursnäll gammal islänning, sen Puff, en envis och riktigt busig b-ponny Welsh. Hade av mej tre gånger varje dag och lite sånt där. Och nu har jag Smirre som är exakta olikheten mot vad Puff var. ^^


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!