ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

barbacka pass

2011-07-19 21:43:31 / 0 kommentarer ..


skrittade ut först mot Lerviks källa. Dom flesta vet inte vad det är men det är iaf en skrittrunda. sen red jag mot "min" äng. Där red jag först bara lösgörande på volten skritt, trav och galopp. Han var lite spänd i början och höll på och kastade sej för lite längre bort stog det en maskin med pressening över och när det blåste prasslade det mycket. Fullt förståeligt att han reagerade på den. Fick honom iaf att gå fram och nosa försiktigt. Då slutade han hetsa sej. Sen jobbade jag lite skänkelvikningar och så gick jag över till galopp. Han var superhärlig! red samlad galopp, och så arbetsgalopp. Och vet ni vad ? :D Han samlade sej riktigt mycket och blev sådär härlig och jag fick honom att använda energin uppåt och inte frammåt. Tidigare när jag försökt samla galoppen har det nästan blivit 4-takt och han har saktat ner tempot men slutat bära sej. Nu samlade han sej och fick härlig stor galopp men ändå gick kvar samlad! Supernöjd med den delen!
Avslutade med att rida sista biten i LA:4an. Det är halt - ryggning - vänstergalopp - halt. Hans starka galopp är ju höger så om jag inte är tillräkligt tydlig fattar han höger. Men nu gick det superbra! Funderar på om jag får rida barbacka på New forest SM. Det skulle va nått va ? ;) Men allvarligt, han var helt klockren idag!!

förbered er på en bildomb. Men måste redigera lite mer bilder först. Ni får nöja er med en av favoriterna sålänge (:


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!