ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Enets Smirnoff, freaking wonderful!!

2011-07-06 00:13:36 / 0 kommentarer ..


S Å  J Ä K L A  N Ö J D ! !

Vi lastade ur lite för tidigt, så blev ca 20 minuters längre framskrittning än beräknat (Alltså skrittade vi fram i ca 40 minuter ...) . Tänkte när vi märkte att vi hade räknat fel (för dom hade ej fasta starttider) att nu går det åt helvete och han kommer slå av på banan för han kommer bli så trött.
Men började trava fram och han var superfin! Väl framme för skänkeln och gick villigt lång och låg i skritten, traven och galoppen! Sen jobbade jag på i samma låga form och red mycket övergångar mellan alla gångarter för att få igång bakkärran på honom. Dom sista 5 minutrarna innan jag skulle in började jag såsmått att samla upp honom lite till tävlingsformen. Red ökningar, skänkelvikningar, enkla byten osv och allt funkade!

Inne på banan blev han en aaaaningen seg kanske. Men jag drev som en tok så jag tror faktist inte att det syntes haha! Jättefin var han på banan, och galoppen är jag sjukt nöjd med! Var helt slut när jag kom ut från banan ...
Och trotts en domare som var mycket hård på poängen rider vi på 73,42% och vinner med ca 6% tillgodo!!

Det som var så roligt var att domaren kom fram sen till min mormor och frågade om hon hörde ihop med Smirnoff då (aah, ni fattar!) och Mormor : Ja. Och så fråga domaren hur gammal Smirre var (8år för er som ej visste) och så sa domaren att det var väldigt länge sedan hon hade sett en sådan fin ponny, och han var sååååå fin och hade en sån utstrålning och att Smirnoff skulle gå hela vägen. Vart så glad när jag hörde det!

Såklart dog filmkameran (GAAAAH) innan ritten, men mamma tog 10000 kort ist ;)



Klockan kvart över 10 lastade vi Smirre och åkte hem, jag red ärevarvet typ tio i 10 ...
Kom nyss hem (Var hemma 5 i 12).


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!