ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Hästfolk ...

2011-07-19 15:15:07 / 0 kommentarer ..



Hästfolk är ju helt klart speciella. Det har väl alla märkt ? Och jag stör mej inte så mycket på det, mer än en sak. Hästfolk´s "motto" (kan man säga så ? ) är ju "Mitt sätt att tänka är det enda rätta" . Kom igen säger jag bara!
Det har man ju märkt, om någon kommenterar en bild " om du höjer blicken får du en bättre lodrätsits (: " . Ofta får man som svar tillbaka att min tränare har sagt att jag ska göra såhär och jag lyssnar inte på någon som inte kan/inte vet osv. Såååååå typiskt hästfolk! Lyssna på andra också och lär! Man kan ju iaf ta in och fundera och reflektera över det. Självklart finns det undantag, jag lyssnar inte på om någon jag inte känner som säger åt mej hur jag ska rida min häst. Men irl lyssnar jag på det folk säger, reflekterar över det och om jag kommer fram till att dom har rätt, jag kanske bör höja blicken för att få till sitsen. Så tar jag till mej och försöker lära mej.
Många kommer ju inte vidare i sin ridning och utvecklas ingenting för att mottot är ju "mitt sätt är det enda rätta" . Det är 2011 nu! Vi lever inte kavr på medeltiden, öppna ögonen, se dej omkring! ALLA har något att lära, INGEN är fullärd. ta åt dej av såna som är äldre och kan mer, tänk iaf på saken "höj blicken". BEHÖVER jag höja blicken ? Kanske, kanske inte. Men kasta inte bort det tipset bara för att ni är så insnöade på att ni aldrig kan göra något fel.
Vi behöver få in lite nytänkande i hästvärlden. Tänka outside the box. Ta chanser och testa er fram. Sluta vara så tråkiga och tänk lite nytt istället. Släppt det gamla för en stund, testa det nya sättet. Funkade det inte ? Nåväl, du har iallafall testat. hade du inte gjort det hade du aldrig vetat om det nya var bättre ?

Sen något som jag har mycket svårt för och som jag tycker är helt respektlöst är när man är på en träning och vägrar göra som tränaren säger! Då har man verkligen 0 respekt! Om tränaren säger att man ska rida förvänd galopp, då GÖR man det och säger inte bara att man inte kan/vill. Är man med på en träning får man vara beredd på att göra som tränaren säger!
Ta åt er , låt det inte rinna av er det som vatten. Då kommer ni att lära er mycket mer!



"mitt sätt är det enda rätta", not any more får jag hoppas ?

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!