ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

hästlediga dagar

2011-07-15 22:11:34 / 3 kommentarer ..


eftersom att dom flesta skriver om vad dom tycker om "hästlediga dagar" så skriver väl jag om det också! ;)
Och dom allra flesta tycker att om man har en häst ska den prioriteras först. Att det är bara dom lata som har hästlediga dagar osv.

Jag har en hästledig dag i veckan när jag går i skolan. det är inte för att jag är lat, eller för att jag prioriterar min fotbollsträning mer än Smirre (tvärtom är det) ,eller för att jag vill ha mer tid med kompisar. Det är faktist för skolans skull. när jag är i stallet är jag där från när jag slutar skolan, (ungefär 3-4 har det varit i 7:an) fram till kvällen, brukar komma hem vid 8-9 tiden. Då äter jag, duschar och sitter några minuter vid datorn, läser kanske lite och sen går jag och lägger mej (jaaa, jag duschar aslänge). Då MÅSTE jag ha en hästledig dag för att kunna läsa läxor, plugga till prov och läsa igen om jag varit sjuk osv. Skolan är faktist (och det är svårt att säga det) prio 1 för mej. inga betyg = inget jobb = inga pengar = ingen häst. Men bara för att det är skolan jag prioriterar allra allra mest betyder inte det att jag inte älskar Smirre eller att jag inte prioriterar honom (gränsen är hårfin mellan skolan och Smirre) .

Sen har vissa svårt för att lämmna ut sin häst till någon och dom som har det kan inte alls fatta hur jag kan lämmna ut Smirre en dag i veckan. Kan säga er att jag är inte det minsta nervös när jag lämmnar ut honom, då jag har världens bästa medryttare! (Mathilda btw). Känner mej jättetrygg och vet att hon tar hand om Smirre exakt lika bra som jag gör det!
Sen vill jag ge creed till dom som vågar lämmna ut sin häst också för att få den tillriden av duktigare ryttare. Det är väl om något, nån som är mån om sin häst! Som vill att den alltid ska ha det bra osv! Det finns ju vissa som aldrig skulle lämmna ut sin häst till någon för att få den tillriden (även fast hästen skulle behöva det) bara för att dom är så emot att någon annan ska rida sin häst.



Jag älskar Smirre mer än något annat, även fast jag har hästlediga dagar. han är den som alltid kommer betyda mest, och jag prioriterar honom framför kompisar, fotbollsträningar, filmer osv även fast jag inte rider honom varje varje varje dag 365 dagar om året.


Kommentarer

Jag tkr att om man har en "tillridare" ska man vara med ;D

2011-07-15 22:53:30

Kunde inte sagt det bättre själv! :D

2011-07-15 23:40:56
Frida Bladh Rydén. http://fridabladhryden.blogg.se/

Hejsan!

Kolla gärna in i min blogg & skriv vad du tycker om den :)

+ följa varandra via bloglovin ? :)

2011-07-16 16:52:06
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!