ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Jag har fått igång internet!! :D

2011-07-29 18:41:36 / 0 kommentarer ..


hehe, nu kan jag skriva igen ;) Igår fick jag inte igång det här på hotellet och jag har varit i stallet och tävlat hela dagen fram tills nu då vi har en liten paus, men vi ska snart ut och äta och sen gå med Smirre igen.
Aja, hursom så ska jag berätta lite om vad som hänt hitills. (tar det i två inlägg)

Började ju bila i onsdags, bilade ner till Nyköping där vi tog paus hos våra släktingar. Lät Smirre gå och beta i dreas trädgård. Hans favoritställa vart under äppelträdet där det låg äpplen på marken som han gick och tugga i sej hehe (; Fortsatte bila ner mot Gränna (med massor av pauser för att ge honom dricka osv!!) . Där red jag honom på utebanan. Julia (smirres förra ägare) kom och hjälpte mej. Gick bra, han var mjuk och fin trotts att han stått i transport samanlagt ca 7 h. Red lite skänkelvikningar och ökningar och han jobbade på bra Smirre!
Stallade in honom där och sen sov vi över där.

På torsdagsmorgonen lastade vi Smirre tidigt och åkte iväg. Frukosten blev en kanelbulle och te på Preem haha! Kom fram i godtid till tävlingsplatsen , stallade in honom i stallet som förövrigt var jätte fräscht och snyggt. gav honom silage och packade in saker. Sen åkte vi till hotellet och checkade in. åkte till donken och åt lunch (sådär 3-4 på em , lunch var det ja ...) . Sen åkte vi tillbaka och då hade det kommit folk kan jag säga! Riktigt fullt och det kryllade av ponnysar. Men men, det är ju 200 ponnysar och lite till där hehe. sadlade och red. Gick helt åt skogen först. Var ca 13 st som red så det var verkligen packat om man säger så. Men fick inte med honom alls osv. Så då tog vi en skrittpaus på 20 minuter och gick därifrån. Sen när vi kom tillbaka var det inte lika fullt så då red vi lite till. och då gick det superbra! Hade honom framme för skänkeln med ett mjukt stöd.

Sen var det invigningen. Jag var den enda som representerade Gävleborg (Ellinor hade inte kommit) , så jag gick där själv jag (; vi fick åka in på motorcyklar in på gräsbanan. Sen stog dom och pratade en massa och sen fick vi gå ut. gick en prommis med Smirre och gav honom sedan kvällen, sen åt vi middag på en pizzeria.



Smurfen!<3

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!