ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Programträningen

2011-07-24 23:11:00 / 1 kommentarer ..


Har varit i stallet hela dagen, men nu skriver jag iaf!

Han var lite stelare och svårare att böja igenom idag på framridningen. Inte lika alert för hjälperna som han kan vara. Men han skrittade ju igår och då blir han stelare, brukar ju alltid inför en tävling rida igenom honom för då går han som bäst.
Först red jag igenom programmet en gång. Det gick väl helt okej, han var lite lång ibland och hade inget riktigt påskjut i ökningarna och så. Pratade lite med Roger efter och så red vi igenom vissa delar och sen red vi igenom hela programet igen och då dömde han.
Ökningarna gick klockrent! Han kan verkligen länga när han vill och jag rider rätt, Roger sa det också. Att han har det Smirre. Han har längningar i sej ;) Allt flöt väl på, höger skänkelvikning gick faktist bättre än vänster, brukar ju vara tvärt om. men då har vi jobbat åt rätt håll iallafall! Vänster galopp gick ingevidare, han blevlång och hängde i handen och ville inte böja igenom. Var inte helt loss helt enkelt. Sista uppridningen gick superbra och han satte halt-ryggning-vänstergalopp perfekt!!
Vi fick 64,15 % och det är jag nöjd över. Tycker det är bra för att vara våran andra gång vi rider det och dom dömer ju hårdare på programriningar. (iallafall alla andra gånger jag ridit det och hoppas han gjorde det nu också).

Såhär stog det under allmänna intrycket :
Trevligt och nogrannt rider på en flott ponny! Som behöver gymnastisera igenom mera i sina bakben för att hitta en riktigt bärig och eftergiven galopp. Fin sits!

Tycker det är roligt att han har skrivit båda gångerna jag ridit för honom att Smirre är fin. Förra gången skrev han vacker/underbar eller något sånt. Flott ponny är alltid roligt att få se att domarna skrivit!


Kommentarer

Fin häst :D

2011-07-25 19:36:20
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!