ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

ridtips

2011-07-25 21:32:05 / 1 kommentarer ..


en sak som verkar som en otrolig enkel övning men som ger så himmla mycket är denna övning.

Det går ut på att man rider i galopp och ökar/rider mellangalopp på långsidan och samlar upp till kort kort samlad galopp på kortsidan. man kan öva denna övning och det ger lika mycket om man så rider hoppning eller dressyr. om man så rider på LB nivå eller FEI nivå. Man ökar bara svårighetsgraden och rider längre galoppsprång på långsidan och kortare galoppsprång på långsidan. meningen med detta är att man först sträker hästen galopp och sen får man bättre kontroll och lydnad på hästen. man ska försöka få hästen att gå från "0 till 100" på en gång. Alltså, man ska få det att gå så få glpsprång som möjligt mellan dom olika steglängderna.


Kommentarer

sv: ja denna kommer ja nog följa den verkar superbra :)

2011-07-25 22:07:45
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!